Дарио Фо (90) неочаквано се оказа персона нон грата в Турция в компанията на Шекспир, Чехов и Брехт, съобщи ietm.org. 

Цензурата е част от политиката на Реджеб Ердоган след неуспелия пуч срещу него, за който става все по-сигурно, че бе инсцениран, за да разчисти сметките си с опонентите си. 

След като нареди да се унищожават книги, сега турската власт посегна и на театъра. „Под ножа“ заедно с класиците мина и Дарио Фо, който оцени високо компанията, в която е поставен. 

„За мен е чест да съм в такава компания. Всички останали са мъртви, но да се надяваме, че Ердоган няма да разбере“ - обяви Фо във „Фейсбук“ - „Това е като да получа втори Нобел.“

Драматургът получи Нобеловата награда за литература през 1997 г. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Много хора ме питат колко точно съм нисък. Истината е, че след последния ми развод не ми стигат към 100 000 долара.“

Мики Руни, американски актьор, роден на 23 септември преди 103 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Камъчета под езика" - рядка и дълбока книга

 

Написаното от Марин Георгиев е амалгама от автобиография, история, литература и конюнктура, строги и точни наблюдения на писатели и поети, на характерите и поведението им, както и превъплъщенията им и преди, и сега

Прометей, герой и жертва

 

Без съмнение „Опенхаймер“ ще бъде един от най-добрите филми в историята на киното. Невероятна операторска работа, изключителна актьорска игра и впечатляващи саундтраци.

Не губете време...

Нагоре по стълбата, която води надолу

 

 „Астероид Сити“ на Уес Андерсън  - ЗАЩО?