Художествена галерия „Петко Чурчулиев“ (Димитровград) представят изключителната изложба театрални плакати „Шекспир и сцената“.Тя ще бъде открита официално на 22 април от 18,30 ч.  Ще бъде разположена във фоайето на театър „Крикор Азарян” (НДК). Експозицията събира на едно място 58 чуждестранни и български плакати от емблематични представления от цял свят. 

Сред представените художниците са изтъкнатите плакатисти Асен Старейшински, Божидар Икономов, Божидар Йонов, Христо Алексиев, Людмил Чехларов, Огнян Фунев, Мариана Минковска, Стефан Десподов, Ян Льожандр, Мохамед Джамшиди, Рагна Ихиис, Честимир Пехр, Гунар Земгал, Ван Хиен Тханх и много други.

Постерите са селектирани от колекцията на Художествената галерия в Димитровград, която притежава над 1200 произведения на изкуството.

Тази година се отбелязват 400 години от смъртта на Уилям Шекспир.

„Природата казва на жените: „Бъди красива, ако можеш, мъдра, ако искаш, но бъди уважавана – това е най-важното.“

Бомарше, френски драматург, роден на 24 януари преди 293 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...