Режимът на Ердоган вкара в ареста и режисьора на два филма, възхваляващи турския президент, съобщи "Хюриет". Али Авджъ е заподозрян за връзки с организацията ФЕТО на ислямския проповедник Фетхуллах Гюлен. 

Авджъ е автор и продуцент на лентата „Вождът“, чиято премиера е била през февруари. Тя е широко рекламирана, но на прожекциите са водени под строй партийни членове на управляващата партия. 

Новият му филм „Пробуждане“ е за т.нар. опит за преврат миналото лято. Трейлърът му предизвика възмущение сред публиката, тъй като показва как в главата на Ердоган е опрян пистолет, а семейството му е избито в дома им - сцени, нямащи нищо общо с действителността. 

Авджъ е роден през 1981 г., завършил е медицина, а отскоро снима филми, автор е на общо 6. 

Положението на режисьора се утежнява, тъй като в дома му е открит обявен за издирване мъж, ползвал мобилно приложение, в което се смята, че поддържат връзка последователите на Гюлен. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Културата е замислена не като игра и не от игра, а в игра.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 151 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.