Полемиката около скандала със сатирата срещу турския президент Реджеб Ердоган, заради която ще бъде съден германският комик Ян Бьомерман, се изостри. Канцлерът Ангела Меркел, която обяви, че водещият на сатирично шоу наистина е обидил турския държавен глава, беше призована да върне медала си за свобода, тъй като очевидно не защитава свободата на словото. Бьомерман може да бъде даден на съд именно защото правителството разреши това. 

Константин Шрейбер – тв водещ и носител на наградата „Грим”, обяви в „Шпигел”, че Меркел дължи връщане не медала. Австрийската преса попита германския канцлер трябва ли сатирата да бъде политически коректна, при положение че нейната същност е да критикува именно управляващите. Особено, когато ориенталските им фантазии вземат връх. Журналистите припомнят знакови изказвания на Курт Тухолски за диктаторите, които нямат чувство за хумор и посягат първо на комиците. 

Бьомерман обяви, че си взема 4-седмичен отпуск и няма да води предаването си. Той се пошегува, че ще предприеме пътуване до Северна Корея, за да изследва свободата на словото там. 

Стихчето, в което водещият се пошегува с Ердоган, вече е изтрито от страницата на обществената телевизия ZDF, както и от видеоканала на Бьомерман.  В него той намеква за размера на пениса на Ердоган и прави връзка със сексуалните му наклонности, предпочитанията му към детска порнография и действията му срещу малцинствата в Турция, особено спрямо кюрдите. 

 

„Предполагам, че често играя лошия, защото не изглеждам обикновено. Изглеждам малко жесток.“

Уилям Дефо, американски актьор, роден на 22 юли преди 69 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...