В петък вечерта повечето български телевизии не съобщиха за атентатите в Париж, защото емисиите им бяха предварително записани. По повод на това Съветът за електронни медии (СЕМ) излезе със следната позиция:

"След проведен от СЕМ мониторинг на медийното съдържание във връзка с атентатите в Париж, надзорниците припомнят още веднъж позицията си за спешна необходимост от дежурни журналистически екипи, които да реагират своевременно и адекватно на екстремни ситуации. Това най-вече се очаква от обществените оператори.

В нашето съвремие трескавият бизнес с информацията създава основа за несъответствия, които понякога са неизбежни.

Като потребител на медийни услуги, слушателят и зрителят имат право да бъдат информирани и за допуснати волни или неволни пропуски.

Въз основа на наблюдението, извършено от експертите на СЕМ, се създаде съмнение, че някои доставчици разпространяват предварително записани новинарски емисии. Такива прецеденти, ако действително съществуват, могат чувствително да разклатят доверието на аудиторията. Такъв риск съществува и когато се излъчват повторения, без публиката да е уведомена за това, включително в случаите, когато предварително записани материали се представят за ефир на живо.

Членовете на СЕМ призовават настойчиво доставчиците на медийни услуги да обърнат внимание на обвързаните с информационния продукт екипи върху етичните и професионални стандарти на журналистическата професия. Самоцелното подсилване на предполагаема автентичност в публицистиката, а както и използването на трикове от прекомерна амбициозност, поставят достоверността на медиите в опасност. Само професионалното поведение на медиите пред аудиторията ще получи нейното доверие".

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Религиозният култ е едно представление, едно драматично представление, една фантазия, една „заместваща“ реализация.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 152 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.