Какво е характерно за страхотния семеен филм? Това, че цялото семейство може да му се наслаждава заедно, че топли сърцата на малки и големи. Но не само това – добрият семеен филм казва и колко е важно семейството дори когато героите в него не са роднини. Вижте тази класация на bbc.com и добавете и вашите любими семейни филми, като ни пишете на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
„Изгубеният хоризонт”, режисьор: Франк Капра, 1937 г.
Филмът е по едноименната книга на Джеймс Хилтън. По време на гражданските войни в Китай петима англичани от различни социални групи, сред които дипломат, учен, проститутка, мошеник, след самолетната катастрофа попадат в неизследван район в Тибет. На мястото на инцидента обаче ги очаква като по план група местни, която ги завежда до долината на Шангри-Ла. По такова странно стечение на обстоятелствата чужденците се озовават в града на щастието и на вечния живот, основан от белгийския мисионер от люксембургски произход - отец Перо. Някои от тях намират там любов и спокойствие, а у други има недоволство срещу това изолирано и странно място и неговите необичайни обитатели. Това всъщност е утопичен проект за идеалното място, където хората, живеейки в мир, разбирателство и хармония, достигат до библейска възраст.
---
„Завръщането на Ласи”, режисьор: Фреди Уилкокс, 1943 г.
И този филм е базиран на литературна творба – романа „Ласи” от Ерик Найт. Историята за приятелството между дете и куче е толкова емоционална, че става любим филм за милиони семейства по света. В лентата участва 11-годишната Елизабет Тейлър.
---
„Човешка комедия”, режисьор: Кларънс Браун, 1943 г.
Сценарият е написан по едноименната книга на Уилям Сароян. Това е историята на момче, което става мъж в свят, който дори в разгара на войната изглежда по-мек, по-безопасен и по-обитаем от днешния. В главната роля е Мики Руни.
---
„Чудо на 34-та улица”, режисьор:Джордж Сийтън, 1947 г.
Това е един от най-популярните коледни филми в САЩ. Сценарият е по разказ на Валънтайн Дейвис. Големият въпрос е трябва ли да вярваме в дядо Коледа. През 2005 г. филмът е включен в Националния филмов регистър. Носител е на най-големите награди в киното.
---
„Слово”, режисьор: Карл Теодор Драйер, 1955 г.
Филмът разказ за семейство, разкъсано от религиозни спорове. Това е единственият филм на датския режисьор, приет с възторг едновременно от критиката и широката публика. „Слово” е неизменно в класациите за най-добри филми.
---
„Песента на пътя”, режисьор: Сатяджит Рей, 1955 г.
Сюжетът, базиран на едноименния роман на Бибхутибхушан Бандопадхай, разказва за живота на дете от бедно семейство в бенгалската провинция. Главните роли се изпълняват от Субир Бенерджи, Каруна Банерджи, Кану Банерджи. Това е дебютният филм на режисьора и стилистиката му е силно повлияна от италианския неореализъм. По-късно Рей снима още два филма със същия главен герой - „Непобеденият“ и „Светът на Апу“ „Песента на пътя“ става първият индийски филм, придобил по-широка международна известност. Той получава две награди на фестивала в Кан и е номиниран за награда БАФТА.
---
„Мери Попинз”, режисьор: Робърт Стивънсън, 1964 г.
Сценарият, написан от Бил Уолш и Дон Дагради, е базиран на поредицата детски книги от Памела Травърз. Историята е на семейството на консервативния банков служител Банкс, който се отнася към съпругата, децата си и домашните прислужници като към вещи, без емоционалност, съблюдавайки строга дисциплина. Един ден в дома на Банкс се появява приказната бавачка-фея Мери Попинз, на която е поверено отглеждането и възпитанието на децата Джейн и Майкъл.
---
„Междузвездни войни: Епизод IV - Нова надежда”, режисьор Джордж Лукас, 1977 г.
С този филм започва създаването на поредицата „Междузвездни войни“, продължила с още шест филма. Първоначално се нарича просто „Междузвездни войни“, а през 1981 г. е добавена останалата част от заглавието. Забележителен със своите специални ефекти, нестандартна режисура и научнофантастична история, лентата е една от най-гледаните за всички времена и привлича поколения фенове.
---
„Радио дни”, режисьор: Уди Алън, 1987 г.
Уди Алън се връща към времето на т.нар. златна епоха на радиото от 30-те, 40-те и 50-те години на ХХ век, когато то е водеща домашна медия и средство за развлечение. Същевременно филмът е и биографично представяне на порядките от тези дни през погледа на семейството на малкия Уди. Голяма част от събитията, случките и героите са действителни и максимално близки до спомените му от детството.
---
„Черният жребец”, режисьор: Карол Балард,1979 г.
Това е пленителна драма за взаимопомощ, която си оказват дете и кон на пустинен остров. Сценарият е вдъхновен от романа на Уолтър Фарли. Част от магията на филма се дължи на играта на Кели Рено, считана за най-доброто детско изпълнение в историята на киното.