С публично обещание на американската актриса Маги Гиленхал, че сънародниците й са „готови да се опълчат” на Доналд Тръмп, в петък започна известният германски кинофестивал Берлинале, съобщи АФП, цитирана от БГНЕС.

„Искам хората да знаят, че в моята страна тези, които са готови да се противопоставят, са наистина много”, подчерта 39-годишната Гиленхал.

Мексиканският режисьор и актьор Диего Луна използва хумор, за да критикува намерението на Тръмп да издигне стена по границата с Мексико и каза, че „е дошъл тук, за да разбере как се събарят стени”, имайки пред вид Берлинската стена.

Първият филм, показан на Берлинале, е „Джанго” – биографичен филм за белгийския джаз китарист от цигански произход Джанго Райнхард. Това е режисьорски дебют на Етиен Комар. Директорът на фестивала Дитер Кослик го нарече „трогателен разказ за оцеляването” на музиканта, принуден да напусне окупирания от нацистите Париж.

През 11-те дни на Берлинале ще бъдат показани общо 400 филма от 70 държави. За голямата награда „Златна мечка” ще се състезават 18 филма.

Журито начело с режисьора Пол Верховен ще обяви решението си на 18 февруари. Холандският кинотворец каза, че се надява филмите да са нетрадиционни и спорни и е готов за разгорещени спорове с колегите си.

 

 

 

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…