Филмът "Жалейка" на българската режисьорка Елица Петкова спечели награда на Берлинале: Special mention в категория GenerationPlus, съобщи "Дойче веле". Той беше излъчен за първи път на кинофестивала в Берлин. Днес е последният му ден и ще станат ясни новите носители на Златна и Сребърна мечка.

„Бяхме развълнувани от мъдрата алегория за културните колизии между нови и стари ценности в един малък европейски град. Със страхотно око за детайла, натурализмът на този филм комбинира историята за млада жена, търсещата мястото си в света. Изпълнението и режисурата са брилянтни”, написа журито в мотивите си. 

Елица Петкова е родена във Велико Търново. През 2008 година завършва философия и японистика в Дюселдорф. Започва докторат по философия, а същевременно развива и интерес към киното, който впоследствие я кара да зареже научната работа. Днес учи режисура в берлинската Академия за кино и телевизия (DFFB).

"Никога не съм била киноманка. За мен филмът е средство, с помощта на което можеш да изразиш нещо, което те вълнува. Обичам да работя с хора и открих, че за мен киното е най-удачният медиум да изразявам това, което ми е важно", казва Елица Петкова.

"Никой от нас не е гледал целия филм. Световната му премиера ще е на фестивала в Берлин. Нямам търпение да се видя на екран", разказа 23-годишната Анна Манолова, която изпълнява главната роля. Това е първото ѝ професионално участие пред камера. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Характерът е най-важният компонент на красотата.“

София Лорен, италианска актриса, родена преди 87 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.