Унгарската драма „За душата и тялото“ на режисьорката Илдико Енеди е удостоена с голямата награда „Златната мечка“ на Берлинския филмов фестивал „Берлинале”.

Лентата спечели още три награди – на Икуменическото жури, на Международната федерация на кинопресата (FIPRESCI) и на вестник "Берлинер моргенпост". 

„Златна мечка“ отиде и при режисьора и сценариста Диего Аранте за късометражния му филм "Малкият град" като най-добър в своята категория. Финландският режисьор Аки Каурисмеки спечели „Сребърната мечка“ за лентата „От другата страна на надеждата“ (The Other Side of Hope). Критиците прогнозираха награда за филма, най-вече заради темата му, която е злободневна за Европа – бежанската криза. Гран-при на журито отиде при режисьора Ален Гомиш с филма му "Фелисите" (Felicite). Актьорът Георг Фридрих, изиграл главната роля във фирма „Ярки нощи“ (Bright Nights), отнесе „Сребърната мечка“ за най-добра мъжка роля. Аналогична награда спечели южнокорейската актриса Ким Мин Хи за женската роля във филма “Самотна нощ на плажа“ на режисьора Хон Сан Су.

 

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„Оскар Уайлд правилно е забелязал, че истинският живот на човека не е непременно този, който той живее.”

Ник Хорнби, английски писател и сценарист, роден на 17 април преди 68 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.