Филмовият фестивал „Берлинале“ няма да се проведе идния февруари. Той ще бъде отменен заради пандемията. Това се случва за първи път в 71-годишната му история.

Първоначално бе планирано фестивалът да се открие на 11 февруари, но вече е ясно, че това е напълно нереалистично при непрекъснато покачващия се брой на заразени в Германия.

Миналата година „Берлинале“ бе последният фестивал, който се състоя, както обичайно с над 480 000 посетители.

След края му бяха обявени и първите случаи на Covid-19 в Берлин.

Вместо прочутия фестивал, който събираше световния киноелит и многобройна публика, през март ще се проведе дигитално събитие, което ще е насочено само към хората от бранша.

Евентуално през юни ще има и мини-вариант на „Берлинале“ с публика в кинозалите. Това обаче ще зависи от развитието на пандемията и напредъка с ваксинациите.

Не само „Берлинале“ ще пострада от пандемията. Фестивалът в Кан през май също бе отменен.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 166 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.