С филма „Аве, Цезаре!“ ще бъде открит кинофестивалът в Берлин през 2016 г. Продукцията е на Джоел и Итън Коен. 66-тото издание на фестивала стартира на 11 февруари. 

Действието се развива през „златната ера на Холивуд”. В комедията се разказва за задкулисните игри в света на киното и обхваща един ден от живота на звездите. В актьорския състав влизат Джордж Клуни, Скарлет Йохансон, Фишър Стивънс, Джош Бролин, Долф Лунгренд, Тилда Суинтън и др.

Братя Коен влизат в киното със сензационния си филм „Blood Simple“ през 1984 г. Първото им участие в Берлиналето е през 1998 г. с „Големият Лебовски”. „Аве, Цезаре!“ ще е вторият им филм, който ще се открие кино форума в Берлин. Първият е „Непреклонните” през 2011 г.

"Страхотно е, че Джоел и Итън Коен ще открият Берлиналето. Техният хумор, уникалните им герои и фантастичното им майсторство при воденето на разказа впечатляват публиката. „Аве, Цезаре!“ е най-добрият старт на Берлинале 2016", заяви директорът на филмовия форум Дитер Кослик.

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…