Изложбата „Десталинизацията – дилемата на едно противоречиво десетилетие 1953-1964” отиде в Казанлък. Тя ще бъде открита в сряда, 13 февруари, от 17,30 часа в Литературно-художествения музей „Чудомир”, съобщи desebg.com.

Експозицията показва малко известни и неизползвани досега архивни документи, фотографии и кинокадри, които представят събитията от 50–60-те години на ХХ в. и проследяват вътрешните и международните аспекти на процеса, популярен с термина „десталинизация” не само в България, но и в страните от Източна Европа.

В нея са засегнати проблеми като комунистическите лагери, смъртта на Сталин, цензурата в изкуството, малко известната стачка на пловдивските тютюноработници и други събития от 50-те години и първата половина на 60-те години на ХХ век.

Изложбата е съвместна инициатива на Комисията по досиетата и Държавната агенция „Архиви”. Тя беше представена за първи път през ноември 2014 г. в София, а след това във Враца.

Експозицията ще бъде изложена в музея до началото на март.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Този, който убива човек, убива разумно същество, което е по подобие на Бог, но този, който унищожава добра книга, убива самия разум.“

Джон Милтън, английски поет и публицист, роден на 9 декември преди 415 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.