Изложбата „Десталинизацията – дилемата на едно противоречиво десетилетие 1953-1964” отиде в Казанлък. Тя ще бъде открита в сряда, 13 февруари, от 17,30 часа в Литературно-художествения музей „Чудомир”, съобщи desebg.com.

Експозицията показва малко известни и неизползвани досега архивни документи, фотографии и кинокадри, които представят събитията от 50–60-те години на ХХ в. и проследяват вътрешните и международните аспекти на процеса, популярен с термина „десталинизация” не само в България, но и в страните от Източна Европа.

В нея са засегнати проблеми като комунистическите лагери, смъртта на Сталин, цензурата в изкуството, малко известната стачка на пловдивските тютюноработници и други събития от 50-те години и първата половина на 60-те години на ХХ век.

Изложбата е съвместна инициатива на Комисията по досиетата и Държавната агенция „Архиви”. Тя беше представена за първи път през ноември 2014 г. в София, а след това във Враца.

Експозицията ще бъде изложена в музея до началото на март.

„Вложих толкова много енергия да стигна върха, че приемам стреса да бъда там.”

Пласидо Доминго, испански оперен певец, роден на 21 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...