Алексей Красовски – руски режисьор и сценарист, започна снимките на черна комедия за един от най-болезнените моменти от историята на СССР – блокадата на Ленинград по време на Втората световна война. Филмът е озаглавен „Празник“. Той показва как едно семейство със специален статут си устройва пиршество, когато градът е подложен на убийствен глад.

В главните роли са Ян Цапник, Павел Табаков и Анфиса Черних. Парите за проекта са събирани чрез краудфъндинг – отправени са покани на различни хора да финасират проекта. Руските медии отбелязват, че едва 8% са били готови да помогнат за провокативния филм.

От 8 септември 1941 до 27 януари 1944 г. германски, финландски и испански военни подразделения държат в блокада на Ленинград (Санкт Петербург). Блокирани са всички шосета и железопътни линии към града с изключение на тайния „Път на живота“, минаващ през замръзналото Ладожско езеро. Смята се, че смъртните случаи от глад и въоръжени атаки са между 800 000 и 1 500 000 души.

Режсьорът на лентата Алексей Красовски (47) е по образование стоматолог. В кинематографията дебютира като сценарист. Като режисьор печели признание с лентата „Колектор“.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Истинският тест за цивилизацията е как се отнася към безпомощните си членове.“

Пърл Бък, американска писателка, родена на 26 юни преди 130 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.