Юристи от министерството на културата на Русия призовават шефа на институцията Владимир Медински да забрани разпространението на британска черна комедия „Смъртта на Сталин“. Според протестиращите в лентата са намерени признаци на екстремизъм, съобщи ТАСС.

„Филмът „Смъртта на Сталин“ е насочен да възбужда омраза и вражда, да унижава достойнството на руския (съветския) човек, пропаганда е на човешката малоценност по признака на неговата социална и национална принадлежност, а това са признаци на екстремизъм“, се казва в обръщението на юристите.

Авторите на писмото искат да се отнеме сертификата за излъчване на филма, чиято премиера е насрочена на 25 януари. Протестиращите са възмутени от начина, по който е показан ген. Жуков във филма. 

„Ние сме убедени, че филмът е направен, за да се изврати, да се изкриви историята на нашата страна през 50-те години, изпълнени с толкова ужас и отвращение“, се казва в обръщението.

Режисьор на „Смъртта на Сталин“ е Армандо Янучи. Филмът е разказ за първите дни след смъртта на диктатора. В ролите са Стийв Бушеми, Саймън Ръсел Бийл, Пади Консидайн, Рупърт Френд, Джейсън Айзъкс, Олга Куриленко, Майкъл Пейлин, Андреа Райзбъро, Джефри Тамбър и др.

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…