СИЙКА ЛАПАЧКА

Старозагорската опера отрива оперната 2022 година на 28 януари  от 19 ч. с „Бал с маски” от Джузепе Верди.

Извънредната 2020 г. осуети планираната премиера на спектакъла два пъти. Сега – в ситуация на безпрепятствено допускане на публика срещу „зелен сертификат” и осигурени от Държавна опера-Стара Загора условия за тестване непосредствено преди събитията, „Бал с маски” отново ще зарадва почитателите на оперното изкуство със своята впечатляваща сценична реализация. Режисьор на постановката е Славчо Николов, художник на декора и костюмите Каталин Йонеску-Арборе, хормайстор Младен Станев, пластика Ромина Славова.

На 28 януари зрителите ще се насладят на изкуството на блестящи солисти в главните роли - в ролята на Рикардо ще се изяви тенорът Ивайло Михайлов, в ролята на Амелия дебютира сопраното Емилия Джурова. В ролята на Ренато гостува баритонът Нико Исаков, Оскар - Емилия Иванова, а мистериозната Улрика ще бъде Даниела Нинева. Участват още солистите Валери Турманов, Игнат Желев, Живко Добрев, Костадин Якшев, хор, оркестър на Държавна опера-Стара Загора.

Спектакъла на операта „Бал с маски” ще дирижира Майкъл Енгелбрехт от Нидерландия, носител на Първа награда от VIII Международен конкурс за оперни диригенти Blue Danube/Bela Bartok /Стара Загора 2021/. Майкъл Енгелбрехт печели и първата награда на Международния майсторски клас и конкурс за оркестрово дирижиране в Будапеща, където членовете на MÁV Budapest Symphony Orchestra го избират за победител.

МАЙКЪЛ ЕНГЕЛБРЕХТ в момента е главен диригент на Филхармония Гелре в Арнем, Нидерландия. Също така редовно е канен да се изявява като гост-диригент. Именно в това си качество той дирижира наред с други Симфоничния оркестър на Айндховен, професионалния Neos Brass ансамбъл-Амстердам и Нидерландския национален студентски оркестър по време на концерт в Хърватия, където програмата включва Концерта за цигулка на Глазунов със солистка Естер Йоо и Първата симфония на Густав Малер. Участвал е в майсторските класове на Ян Кобер, Иван Мейлеманс, Мариен ван Стаален, Илона Меско и Юка-Пекка Сарасте.

Майкъл Енгелбрехт започва професионалната си музикална кариера на 17-годишна възраст като инструменталист (еуфониумист) в Кралския нидерландски военен оркестър в Хага. Печели престижния Concours Mondial de Tuba et Euphonium в Гебвилер, Франция, докато е още много млад. Завършва с отличие със специалностите еуфониум и оркестрово дирижиране в консерваториите в Тилбург и Маастрихт. Концертира с Кралския Концертгебау оркестър в Амстердам, Нидерландския филхармоничен оркестър, Ротердамския филхармоничен оркестър, Балетния оркестър, Хагската филхармония и Симфоничния оркестър на Аахен. Той си сътрудничи с диригенти като Рикардо Шайи, Яник Незе-Сегин, Инго Мецмахер, Марк Албрехт и сър Джордж Бенджамин. Изявява се и като солист с оркестри, както и като камерен музикант.

Сопраното Емилия Джурова дебютира в ролята на Амелия

Емилия Джурова споделя своите вълнения за дебюта си като Амелия:

“Ще започна с един цитат на нашия голям певец Николай Гяуров: "Голямата роля е всичко за един певец". Аз бих перифразирала - новата роля е всичко за един артист, в съчетание с вокалната партия, са неговия творчески живот. Една такава партия като тази на Амелия в операта "Бал с маски" е един от величествените върхове във Вердиевото творчество, а за мен като сопран - респектиращ, красив и необятен такъв. Защото навлизайки по-дълбоко и обстойно, отдавайки все повече време на детайлите, човек разкрива и едни непознати страни от своята психология.Образът на Амелия е изключително дълбок и завършен, представен в пълна степен, защото публиката вижда героинята пряко в различни взаимоотношения и ситуации, в които тя е различна. Стоейки устойчиво зад съпружеския си дълг, опитвайки се да запази честта на своя съпруг, в нея бушуват и онези силни любовни чувства на невъзможната любов, които тя всячески се опитва да укроти.Този огромен диапазон от лирични и драматични нотки в нейния характер, бих искала да пресъздам от душа и сърце, достигайки и вълнувайки публиката!“

EМИЛИЯ ДЖУРОВА учи пиано в Национално училище за музикални и сценични изкуства “Христина Морфова“ – Стара Загора. Към пеенето я насочва Лили Божкова, с която са първите и уроци. Продължава музикалното си образование в Националната музикална академия “Проф.Панчо Владигеров“ с класическо пеене, където завършва магистърска степен при проф. Иванка Нинова.Като студентка участва в редица концерти под диригентството на Борис Хинчев, Божидар Бонев, Валери Вачев, Йордан Дафов. Участва в майсторски клас по оперно пеене на Елизабет Линхарт и по камерно пеене на френски репертоар на Еманюел Кордолиани и Никола Шено. Професионален дебют на оперна сцена прави в ролята на Лучила от „Копринената стълба“ на Джоакино Росини в Стара Загора през 2004 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Човек трябва да работи повече за собствения си успех, вместо да се съобразява с мнението на другите.“

Менделсон Бартолди, германски композитор и диригент, роден на 3 февруари преди 214 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята