МАНОЛ ПЕЙКОВ, "ФЕЙСБУК"

Абдул Азис е родом от Кабул, Афганистан. 48-годишен. Живял в Австралия 25 години, а наскоро се преместил в Нова Зеландия.

Когато чул изстрелите, бил вътре в джамията, заедно с още 80 души, включително жена му и четиримата му синове. Видял през прозореца човек с автомат и паднали тела. Грабнал първото, което му било подръка -- устройство за четене на кредитни карти -- и хукнал навън.

"Стой при нас, тате. Не излизай!", помолил го малкият му син.

"Вие стойте тук, сега се връщам", отвърнал. "Всичко ще бъде наред."

Навън видял, че нападателят се връща към колата си, за да вземе заредено оръжие. Замерил го с машинката. Онзи започнал да стреля по него. Абдул Азис се шмугнал между колите. Там намерил един от захвърлените, вече използвани автомати на стрелеца. Насочил го и натиснал спусъка. Нищо. Бил празен. Тогава го вдигнал и го метнал като копие към колата на нападателя. Автоматът се приземил върху предното стъкло и го разбил.

Убиецът, навярно стреснат от оказаната съпротива, скочил в колата и отпрашил. Минути по-късно полицията го спряла и го неутрализирала.

Впоследствие става ясно, че това е втората джамия, набелязана от нападателя. От загиналите общо 50 души, пред втората джамия са убити едва 7. От хората, молещи се вътре -- нито един.

Когато работата стане напечена и навън завалят куршуми, искам до мен да има някой като Абдул Азис. Черен, бял, син, пембен, от Афганистан, Северна Ирландия, Шри Ланка или Тонга -- все тая.

Някой  к а т о  Абдул Азис.

„Мнозина са наричани актьори, но малцина са актьори.”

Фей Дънауей, американска актриса, родена на 14 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…