Управителният съвет на фондация “Пловдив 2019“, която е ангажирана с реализирането на проекта „Европейска столица на културата“, е пред разпад, съобщи podtepeto.com. Причините са недоверие от страна на Общинския съвет и нежеланието Манол Пейков, който беше отстранен през май от фондацията, да бъде включен отново.

Гражданската квота на управителна съвет на „Пловдив 2019“ най-вероятно ще напусне органа, който взима решенията за реализирането на най-важния проект в Пловдив. Мариана Чолакова, Пенка Калинкова и Милена Чакандракова обявиха, че ще напуснат УС по време на днешната сесия на общинския съвет. Те допълниха, че ще изчакат единствено извънредна сесия за „Пловдив 2019“, обявена за 11 юли, на която да изкажат своето мнение пред старейшините.

Причините за решението на трите дами е недоверието към работата им, което демонстрираха днес всички съветници. Другата причина е, че в състава на управителния съвет не бе върнат издателят Манол Пейков, а бяха приети трима други членове – Александър Държиков, председателят на Занаятчийската камара Тони Симидчиева и журналистът Антон Баев. Случващото се днес разклаща из основи дейността както на УС, така и на оперативния екип на фондация „Пловдив 2019“.  

  • SOS

    През очилата на Владо Пенев

     Фашизмът стигна до театъра и тръгна да бие актьорите. Вече можем ли да го видим? Или ни трябват очилата на Владо Пенев, за да ни се проясни? 

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин