МАНОЛ ПЕЙКОВ, "ФЕЙСБУК"

Пак. И пак. И пак.

Отвратително е. И непростимо.

Каквито и извинения да чуем, ядецът е единствено и само у настоящата градска управа, чието престъпно бездействие води до беззаконие и разруха.

Бутнатият преди повече от пет години склад на "Одрин" 8 и опожарените сгради на "Вазов" и "Екзарх Йосиф" трябваше отдавна да бъдат възстановени с общински пари, които после да бъдат изискани от собствениците. Българският закон го п о з в о л я в а.

Казах го лично на Тотев преди четири години. А той ми обясни бездействието си с думите: "Ама никой не го е правил досега и не знаем как ще реагира съда, дали ще ни върне парите".

И все така, та до днес. Сградите не са пипнати, стърчат голи фасади, дъжд и сняг ги вали, бури ги брулят. Няма нито един санкциониран. Освен нещастния клошар, оказал се на грешното място в грешния момент.

И резултатите от това са налице. Днес е съборен пореден паметник на културата. Този път -- до основи.

Не го бил правил никой. Не знаел как ще реагира съда.

Ами ако ще си с т о л и ц а, байно, значи трябва да в о д и ш, не да чакаш с подвита опашчица някой друг да ти посочи пътя.

Иначе не си нищо повече от мухлива и малодушна провинция.

В най-унизителния смисъл на тази дума.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Културата е замислена не като игра и не от игра, а в игра.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 151 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.