Татяна Кристи, "Фейсбук"

Изслушах с изумление интервюто на Полина Паунова по BIT с карикатуристите на "Прас Прес" относно това, че вестникът им не е бил разспространен (от пееевската дистрибуция, която е единствена в страната) спрямо подписания договор. Ужасена съм от смирението, с което те приемат факта, че публикацията явно е саботирана точно от човека, който държи 100% от дистрибуцията на печатни издания в България.

Като бивш издател на многотиражно печатно издание в САЩ искам просто да нахвърля няколко неща, които би трябвало да се случат моментално (ако на мен ми се би случило такова нещо, изключвайки воя, който бих надала в медиите, разбира се)

1. Пуска се официално писмо от адвоката на вестника до сульовците разпространители с ултиматум, че ако вестникът не е в пунктовете за дистрибуция до 48 часа, издателите ще подадат жалба в съда. Както и се изисква светкавично обяснение от сульовците защо вестникът не е бил разспространен.

2. Ако и по двете точки няма действие в рамките на 48 часа, първото нещо, което се прави, е да се подаде жалба в съда. Като сульото дистрибутор се уведомява от адвоката на издателите за това действие.

3. Симултанно с това се изпращат писма до регулаторите както и до главния прокурор.

4. Ако до 48 часа няма отговор от регулаторите и главния прокурор, се изпращат писма до Европейската комисия както и до множеството организации в ЕС и извън него, свързани със свободата на словото.

5. Изпращат се писма до всички западни посолства в България, уведомявайки дипломатическите мисии как държавата активно участва в потъпкване на свободата на словото и за бездействието на всички институции в България, които трябва да гарантират свободата на словото и да не позволяват подобен прасешки монопол.

6. Изпраща се писмо до Съвета на ЕС (на който по комично стечение на обстоятелствата България ще е домакин), уведомявайки го за бездействието на всички институции в България, които трябва да гарантират свободата на словото и да не позволяват подобен прасешки монопол.

За всички тези дейности със сигурност ще се намерят доброволци, които да свършата тази работа за нула време. 

И в заключение ще кажа, че ако такова нещо се беше случило в САЩ – сульовците дистрибутори биха не само ми обогатили неимоверно банковата сметка заради неизпълнението на договора, но лицензът им за дистрибуция би бил поставен под въпрос. А ако (недай си боже) има съмения, че има посегателство над свободата на словото, сульовците дистрибуторите биха били съдени и от самата държава. С други думи биха летели много глави на прасета по веригата. Ясно ли е това? Ясно ли е?!!!

  • КНИГАТА

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин