"Само когато пея, чувствам, че ме обичат."

"Ние, певците, сме главният инструмент на оркестъра."

"По какво се различават добрият и великият учител? Добрият учител развива способностите на ученика до предела му. Великият учител веднага вижда този предел."

"Или се раждаш артист, или не. И оставаш артист даже ако огънят в гласа ти изчезне. Да си артист е завинаги."

"Да служиш на изкуството е тежък труд - и в началото, и в средата, и в края."

"На сцената не пях така добре, както във въображението си."

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

"Защо трябва да се срамувам, че на концерт получавам повече, отколкото президентът Айзенхауер за цял месец? За бога - нека и той да пее!"

"Нямам съперници. Когато другите певици започнат да пеят и да играят на сцената като мен и да изпълняват целия ми репертоар, тогава ще станат мои съперници."

"Когато остана без врагове, ще разбера, че вече не струвам нищо."

 

МАРИЯ КАЛАС - оперна дива, родена на 2 декември 1923 г. в Ню Йорк. Най-прочутото сопрано учи оперно пеене в Гърция и дебютира в Ла Скала през 1951 г. Репертоарът й включва "бел канто" оперите на Доницети, Белини, Росини, Верди, Пучини и Вагнер. Музикалният й и драматичен талант й спечелва името La Divina. Калас има дългогодишна връзка с милиардера Аристотел Онасис, на когото ражда дете, което умира. Самата тя си отива от рядко заболяване на 16 септември 1977 г., само на 53 години. 

„Предполагам, че често играя лошия, защото не изглеждам обикновено. Изглеждам малко жесток.“

Уилям Дефо, американски актьор, роден на 22 юли преди 69 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...