Статия на американския филмов критик, в която той написа, че жените не разбират гангстерската класика „Добри момчета“, предизвика буря в социалните мрежи, отбелязва британският „Индипендънт“. Кайл Смит, най-влиятелният кинокритик в „Ню Йорк Поуст“, написа, че жените са „полиция на чувствителността“ и не разбират типично мъжките взаимоотношения в култовия филм на Мартин Скорсезе.

В статията си Смит се опитва да обясни защо жените смятат персонажите за издънки, а мъжете – за герои. Критикът пише, че жените наблягат на съчувствието и емоциите и им препоръча да гледат „Сексът и градът“. Той допълва, че в „Добри момчета“ мъжете се припознават в постоянна конкуренция между приятелите и хапливите забележки, така характерни за комуникацията между представителите на силния пол.

Статията отново разпали вечната междуполова война. Много читателки реагираха остро. Сред коментарите бяха: „Ако жените не разбират „Добри момчета“, значи не го разбират и мъжете, които не са наръгвали други мъже с гигантски кухненски ножове“, „Аз съм жена и харесвам „Добри момчета“. Да си сменям ли пола или да спра да харесвам филма?“ и „Повечето жени, които познавам, харесват „Добри момчета“. Този човек сигурно не познава никакви жени.“ 

Материалите на Смит често са предизвиквали дискусии. През 2013 г. той нарече филма „Филомена“ с Джуди Денч „омразна и скучна атака срещу католицизма“, което предизвика гневна реакция от действителната Филомена Лий.

„Добри момчета“ дебютира в киносалоните през 1990 г. Лентата е с участието на Робърт де Ниро, Рей Лиота и Джо Пеши. Историята проследява възхода на Хенри Хил, приближен на фамилията Лукезе, която се занимава с организирана престъпност. Продукцията е базирана на книгата от 1986 г. на Николас Пиледжи „Умникът или животът на едно мафиотско семейство“.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 165 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана