Най-добри шансове за „Оскар” в категорията "Най-добър филм" има криминалната драма на Мартин Скорсезе "Ирландецът”. Това са изводите на експертите от сайта goldderby.com, който е специализиран в прогнози в сферата на развлекателния бизнес.

На второ място според очакванията е филмът на Куентин Тарантино "Имало едно време... в Холивуд". На трето - "Брачна история" със Скарлет Йохансон и Адам Драйвър в главните роли. Тод Филипс и "Жокер" остават на десето място в тази класация.

Анализаторите смятат, че Мартин Скорсезе може да спечели в категорията "Най-добър режисьор". Куентин Тарантино и Пон Чжоун Хо с драмата "Паразити" са по-малко вероятни.

Рене Зелуегър ("Джуди"), Скарлет Йохансон и Чарлийз Терон ("Скандал") оглавяват списъка за претендентки в категорията "Най-добра женска роля", а Хоакин Финикс, Адам Драйвър и Робърт Де Ниро - за категорията "Най-добра мъжка роля".

Американската филмова академия ще обяви номинациите в 24 категории на 13 януари 2020 г. 

„Ако искаш мъжете да са добри с теб, трябва да се държиш отвратително с тях; отнасяш ли се както трябва, те ще те накарат да си платиш за това.” 

Съмърсет Моъм, английски писател, роден на 25 януари преди 151 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...