Британският вестник „The Independent” посочи актьорът, изиграл най-голям брой отрицателни герои. Оказва се, че най-големият злодей в киното е Робърт Де Ниро – той има 19 нелицеприятни герои – като се започне с дон Вито Корлеони в Кръстникът II”, увенчан  с „Оскар”, и се стигне до ролята на Нийл Маккаули в „Жега”.

На второ място е Питър Стормаре, който се появи като злодей в такива филми и телевизионни предавания като „Фарго”, „Големият Лебовски” и „Лоши момчета - 2”. Отрицателните му роли са общо 17.

На третото място е Рон Пърлман, който има 16 такива роли - „Живот на скорост”, „Името на розата” и др.

В челната десетка са включени и актьорите Тим Къри, Джеймс Уудс, Уин Джоунс, Гари Олдман, Кристофър Уокълън, Малкълм Макдауъл и Самюъл Л. Джексън.

През 2018 г. „The Hollywood Reporter" публикува списък с 25 основни антигерои и антагонисти от филми според представители на холивудската филмова индустрия. Лидер на класацията беше Дарт Вейдър от фантастичната филмова сага на Джордж Лукас. Злодеят беше изигран от Дейвид Прауз и озвучен от Джеймс Ърл Джоунс.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…