“You talkin’ to me? Well I’m the only one here” е култова реплика на Робърт де Ниро от „Шофьор на такси”. Той играе ветеран от Виетнам, който кара такси и има връзка с млада проститутка. 

Филмът на Мартин Скорсезе стана хит през 1976 г. и получи 4 номинации за "Оскар". Сега двамата кино титани ще се съберат отново по повод 40-годишнината на филма, съобщи „Ню Йорк таймс”. Това ще стане на филмовия фестивал в Ню Йорк, който ще се проведе между 13 и 24 април. Компанията от „Шофьор на такси” ще бъде допълнена от сценариста Пол Шредер и актрисите Джоди Фостър и Сибил Шепърд. Те ще участват в разговор с публиката на 21 април в Beacon Theater. 

В ревю на „Ню Йорк таймс” героят Травис Бикъл е определен като блестяща сплав на усилията на сценарист, режисьор и актьор. „Той остана в история, защото е повече от филмов герой. Той е проекция на всичките ни кошмари от градското ни отчуждение”, пише Винсънт Кенби.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…