Мартин Скорсезе – един от най-авторитетните съвременни режисьори,  критикува  филмите със супергерои, които в момента са водеща сила в съвременната филмова индустрия.

"Не ги гледам. Опитах, знаете ли. Но това не е кино."

Той казва и, че най-близкото нещо, с което може да ги сравни, оценявайки колко добре са направени и как актьорите дават най-доброто от себе си при тези обстоятелства, са тематичните увеселителни паркове. 

"Това не е кино за човешки същества, които се опитват да предадат емоционални, психологически преживявания на друго човешко същество", категоричен е Скорсезе.

Изказването предизвика и вълна от неодобрителни коментари в "Туитър", включително и от страна на режисьори на филми, базирани на комикси, разочаровани от факта, че един от техните кумири коментира качествата на произведенията им без всъщност да ги е гледал, както сам признава.

Миналата година президентът на "Марвел студиос" Кевин Файги защити филмите си от критики като тези на Скорсезе, като обяви, че липсата на големи отличия не е признак за липсата на качества или амбиция.

"Може би е лесно да отхвърлиш видеоефектите или летящите хора, или космическите кораби, или милиарди долари печалби", коментира тогава Файги и допълни, че може би е лесно да кажеш, че вече си бил възнаграден по даден начин, но припомня и че Алфред Хичкок така и не е получавал награда за режисура, но това не значи нищо.

МАРТИН СКОРСЕЗЕ е американски кинорежисьор, сценарист, продуцент и актьор от италиански произход, роден на 17 ноември 1942 г. Носител е на наградите „Оскар“, „Сезар“, „Грами“, две награди „Бодил“, три награди „Еми“, по четири награди на „БАФТА“ и „Златен глобус“. Най-известните му филми са „Шофьор на такси“, „Разяреният бик”, „Нос Страх”, „Казино”, „Бандите на Ню Йорк”, „Авиаторът”, „Вълкът от Уолстрийт” . Последният филм "Ирландецът" с участието на Джо Пеши, Харви Кайтел, Робърт де Ниро и Ал Пачино, който направи премиерата си миналия уикенд по време на филмовия фестивал в Ню Йорк, получи висока оценка от критиката, особено за употребата на технологията за подмладяване и състаряване на актьорите.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„В живота няма второстепенни, епизодични герои, които играят ролята на винтчета.“

Елза Триоле, френска писателка, родена на 24 септември преди 125 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.