Мартин Скорсезе – един от най-авторитетните съвременни режисьори,  критикува  филмите със супергерои, които в момента са водеща сила в съвременната филмова индустрия.

"Не ги гледам. Опитах, знаете ли. Но това не е кино."

Той казва и, че най-близкото нещо, с което може да ги сравни, оценявайки колко добре са направени и как актьорите дават най-доброто от себе си при тези обстоятелства, са тематичните увеселителни паркове. 

"Това не е кино за човешки същества, които се опитват да предадат емоционални, психологически преживявания на друго човешко същество", категоричен е Скорсезе.

Изказването предизвика и вълна от неодобрителни коментари в "Туитър", включително и от страна на режисьори на филми, базирани на комикси, разочаровани от факта, че един от техните кумири коментира качествата на произведенията им без всъщност да ги е гледал, както сам признава.

Миналата година президентът на "Марвел студиос" Кевин Файги защити филмите си от критики като тези на Скорсезе, като обяви, че липсата на големи отличия не е признак за липсата на качества или амбиция.

"Може би е лесно да отхвърлиш видеоефектите или летящите хора, или космическите кораби, или милиарди долари печалби", коментира тогава Файги и допълни, че може би е лесно да кажеш, че вече си бил възнаграден по даден начин, но припомня и че Алфред Хичкок така и не е получавал награда за режисура, но това не значи нищо.

МАРТИН СКОРСЕЗЕ е американски кинорежисьор, сценарист, продуцент и актьор от италиански произход, роден на 17 ноември 1942 г. Носител е на наградите „Оскар“, „Сезар“, „Грами“, две награди „Бодил“, три награди „Еми“, по четири награди на „БАФТА“ и „Златен глобус“. Най-известните му филми са „Шофьор на такси“, „Разяреният бик”, „Нос Страх”, „Казино”, „Бандите на Ню Йорк”, „Авиаторът”, „Вълкът от Уолстрийт” . Последният филм "Ирландецът" с участието на Джо Пеши, Харви Кайтел, Робърт де Ниро и Ал Пачино, който направи премиерата си миналия уикенд по време на филмовия фестивал в Ню Йорк, получи висока оценка от критиката, особено за употребата на технологията за подмладяване и състаряване на актьорите.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…