Божидар Димитров, директорът на Националния исторически музей, е подал заявление за прекратяване на трудовото му правоотношение по взаимно съгласие поради придобитото от него право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съобщи министерството на културата.

Министърът Боил Банов дори вече бил подписал заявлението и то влиза в сила на 1 ноември.

Димитров е несменяемият директор на НИМ, въпреки че отдавна е навършил възраст за пенсия. През последните години имаше и подписка за пенсионирането му. 

През годините той се забърка в купища скандали, държеше се грубо с журналисти - последният случай е преди броени дни във връзка със средновековната църква в с. Беренде. 

Димитров е основният инициатор на заливането с бетон и изграждането с итонг на старините, което е пълен кич и бутафория. Негова е заслугата правителствата на Бойко Борисов непрекъснато да отпускат пари за съсипване на културното наследство.

„Жените са глупави да претендират, че са равни на мъжете. Те ги превъзхождат и винаги са ги превъзхождали.“

Уилям Голдинг, английски писател, роден на 19 септември преди 113 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Това най-опасно изкуство – науката

 

 

„Кога престанахме да разбираме света“ и е, и не е обичайна книга. Тя е от тези романи, които можем да определим като факшън

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.