Министерският съвет е одобрил в сряда допълнителни милиони за довършване на ремонта на театъра в Пловдив и за т. нар. реставрация на Голямата базилика в Плиска. Средствата били от „преструктуриране”, за което, както обикновено, няма конкретен отчет и не се знае за сметка на какво се отпускат. 

На Министерството на културата са предоставени общо 4,185 млн. лв. От тях за Плиска ще отидат 770 хил. лв., съобщи главният й „архитект” Божидар Димитров през „Дарик”, директор на Националния исторически музей. Той обяви, че в Плиска ще бъде постигнат „световен резултат, тъй като ще се използват стари материали от същия градеж по модел на утвърдена европейска практика, според която използването само на 10-15% стар материал се смята за голямо постижение”.

„Ние можем да постигнем 100%, тъй като се оказа, че хубавите камъни от Голямата базилика са използвани от Мидхат паша за строеж на гари и защитни стени по първата железопътна линия у нас Русе-Варна", разясни Димитров. За цялостната реставрация на раннохристиянския паметник трябвали още 4 млн. лв. След това само ще си спомняме за него. 

Преди година Димитров получи половин милион лева от правителството за Плиска. Тогава Бойко Борисов изчисли, че за да се превърне в цялостен археологически обект са нужни около 8 млн. лв.

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…