Уважаеми колеги и приятели,

Тъй като в публичното пространство вече се появи информация, че кандидатствам на обявения от Министерството на културата конкурс за директор на Националния исторически музей, се чувствам длъжна да споделя три неща.

Първо. Споменатата информация се основава на реален факт. Кандидатурата ми е свързана с моите дългогодишни ангажименти (изследователски, образователни и организационно-управленски), с културно-историческото наследство на страната и в частност с музеите. Не беше лесно решението да се впусна в това престижно състезание, но стартът е даден. А това само по себе си е добра новина, защото конкуренцията на професионални възгледи и визионерски концепции е мощен ресурс за динамизиране на музейния сектор.

Второ. Изключително уважавам настоящия директор и мой конкурент за престижната позиция. Респектирана съм и от високопрофесионалния екип на музея, без чиято мисионерска страст никоя ръководна инициатива не би била постижима. С оглед на споделеното, декларирам, че в рамките на настоящата процедура няма да давам публични изявления, свързани с нея. Шестгодишният ми управленски опит в ръководството на една национална агенция ме е научил да уважавам нормативно установените правила и да следвам стриктно всички легитимно дефинирани стъпки на процедурите в държавната администрация. Водеща страна в този конкурс е Министерството на културата - авторитетен принципал на Националния исторически музей, за което съм сигурна, че ще проведе конкурса по коректен и прозрачен начин. Колкото по-спокойна и делова е атмосферата около конкурса, толкова по-естествен и убедителен за участниците и за обществото ще бъде и резултатът. По тази причина давам малка почивка на присъщите понякога и на моето слово крайности и лични пристрастия.

Трето. Единственият ангажимент към интересуващите се от участието ми в отговорното състезание, който мога да поема още от сега, се отнася до текста на концепцията за развитието на музея, който съм депозирала като част от конкурснатат документация. Обещавам, че след приключване на процедурата (тоест, след назначаването на директор на основа на настоящия конкурс) ще публикувам пълния текст на концепцията и ще я подложа на обществено обсъждане - независимо от това кой ще бъде директор на Националния исторически музей в следващите пет години.

 

Вера Бонева,

София, 24 март 2017

"Фейсбук"

  • SOS

    През очилата на Владо Пенев

     Фашизмът стигна до театъра и тръгна да бие актьорите. Вече можем ли да го видим? Или ни трябват очилата на Владо Пенев, за да ни се проясни? 

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин