Божидар Димитров – директор на Националния исторически музей (НИМ), който от 10 години е без каквато и да е конкуренция на поста си, ще трябва да защитава позицията си. Причината е, че най-сетне новият министър на културата обяви редовен конкурс за директор на НИМ

Още като встъпи в длъжност Рашко Младенов заяви, че ще има конкурсси там, където са изтекли мандатите на директорите.

До 22 март министерството приема документи за местата и в Националния институт за недвижимо културно наследство, Националния музей "Шипка Бузлуджа" и музея "Борис Христов" в София.

Според законите за културното наследство и за закрила на културата  директорските места се заемат след конкурс за срок от 4 години, а при музеите за 5. Въпреки това предишният министър на културата Вежди Рашидов заявяваше, че няма законоустановен срок за обявяване на конкурси и редица музеи се управляваха от избрани от него изпълняващи длъжността директори.

 

„Критиците ме мразят повече, отколкото аз мразя тях.“

Мишел Уелбек, френски писател, роден на 26 февруари преди 68 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Да, както винаги - 80.8%
Да, за първи път - 0%
Не, предпочитам друго - 15.4%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели

"Най-дългата нощ" - майсторска работа. И днес се гледа с удоволствие

 

Филм на Въло Радев от 1967 година, по сценарий на Веселин Бранев, оператор Борислав Пунчев, музика Симеон Пиронков