Аниматорът Теодор Ушев, работещ в Канада, е първият български режисьор с номинация "Оскар" за своя творба. Той бе номиниран днес, 24 януари, за най-престижната награда в категорията "най-добър късометражен анимационен филм", съобщи ВСС. 

"Сляпата Вайша" е адаптация по едноименния разказ на Георги Господинов от сборника "И други истории". 6-минутният филм разказва историята на Вайша - момиче, обречено цял живот да остане незрящо за настоящето, раздвоено между миналото, в което гледа с едното си око и бъдещето, видимо за нея с другото. 

Зад проекта стои френската телевизия АРТЕ, копродуцент е Националният филмов борд на Канада, където Теодор Ушев живее и работи от 1999 г. "Сляпата Вайша" е един от първите филми в света с добавена реалност, съобщи още миналата година авторът. 

Конкурентите на "Сляпата Вайша" в категорията са "Piper" на гигантите "Пиксар", както и "Borrowed Time", "Pearl" и "Pear Cider and Cigarettes".

ТЕОДОР УШЕВ е роден през 1968 г. в Кюстендил, е носител на над 120 международни награди през последните 10 години с филмите си Tower Bawer (2005), Drux Flux (2006), "Човекът, който чакаше" (2007) по текст на Кафка, музикалният "Демони" (2012). През 2010 г. анимацията му "Дневниците на Липсет" бе канадското предложение за "Оскар". През 2014-а лентата му "Глория Виктория" бе номинирана в челната десятка на "Оскарите" за анимация. Преподава и провежда майсторски класове в над 20 университета и фестивали по света. 

 Всички номинации тук

„Поезията е акт на мир. Мирът има такова значение за поета, каквото брашното за хляба.“

Пабло Неруда, чилийски поет, роден преди 120 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...