Общинският съветник от Обединения демократичен блок (ОДБ) в Дупница Костадин Костадинов предизвика остър протест сред актьорите в местния театър „Невена Коканова“, съобщи "Дарик". 

На сесия на общинския съвет той заявил, че се дават общински пари, а няма реална възвращаемост. Който иска да получава общинска субсидия, трябва да работи, казал Костадинов, цитиран от „Дарик“. Той дал пример, че за театъра са гласувани 157 000 лв., 120 000 лв. са взети, а 6400 лв. върнати в бюджета.

„Каква работа вършат, ако щете артистите, ако щете спортни деятели, срещу какво получават тези субсидии?“, пита съветникът. 

В отговор ръководството на театъра свика пресконференция. На нея директорът Славчо Пеев и актьорът Иван Иванов заявиха, че изказването на Костадинов е политическа интрига. Те заявиха, че се чувстват обидени. 

Директорът обясни, че тази година са играли 2 представления пред дупнишка публика, не са малко гостуванията им в други градове, не само в страната, но и в чужбина, като посочи, че „Г-н Балкански" досега е игран 97 пъти. Успешно са играли в Германия, Канада и САЩ. 

„Театърът в Дупница има и социална функция“, каза Иван Иванов, визирайки безплатните премиери.

Иванов предложи на Костадинов да научи текста за новата пиеса, за да може поне малко да си представи какво представлява работата на актьора.

 

„Жените владеят света. Няма нужда да спорим, защото те знаят какво правят. Питай Наполеон. Питай Адам. Питай Ричърд Бъртън или Ричи Самбора. Много мъже са рухнали.”

Джон Бон Джоуви, американски музикант, роден на 2 март преди 62 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Дюн“ - една впечатляваща суперпродукция

 

Вторият филм е съвършен в техническо и визуално отношение.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели