Филмите „Жалейка” и „Каръци” са големите победители на провеждащия се в момента „София филм фест”.  Лентата на живеещата в Германия Елица Петкова, която беше отличена на тазгодишното „Берлинале”, получи голямата награда в международния конкурс. „Каръци” на Ивайло Христов оглави категорията за най-добър балкански филм.

„Жалейка” беше в компанията на 13 филми от цял свят. Лентата е дебютна  за голямата част от германско-българския екип, включващ студенти от Нов български университет, театрален колеж "Любен Гройс" и други университети. 

Израелският филм „Г-н Гага”, посветен на хореографа Охад Нахарин, получи  наградата в документалния конкурс, а турският "Рауф" бе изборът на журито на ФИПРЕССИ. "Жажда" на Светла Цоцоркова - селектиран в конкурса за дебюти на Сан Себастиан, бе обявен за най-добър български филм. „Маймуната” на Димитър Коцев-Шошо взе наградата на публиката, а "На червено" на Тома Вашаров взе наградата в късометражни филми „Jameson”. 

На церемонията , провела се вчера в НДК, бе връчен и още един приз - наградата на София за принос в киноизкуството, на специалния гост на "София филм фест" Тери Гилиъм.

„София филм фест” продължава до 31 март.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Все още обичам хората, които съм обичала, независимо че ги избягвам, когато ги срещна на улицата.”

Ума Търман, американска актриса, родена на 29 април преди 55 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.