Тази нощ в Лос Анджелис бяха раздадени наградите „Златен глобус“, които се дават всяка година в САЩ за игрални филми и телевизионни програми от Асоциацията на холивудската чуждестранна преса. Церемонията беше излъчена по НВО България. Филмът "Завръщането" на Алехандро Гонзалес Иняриту с Леонардо ди Каприо е абсолютният победител в 73-тото издание на наградите. Лентата получи 3 статуетки – за най-добра драма, за най-добър актьор и за най-добър режисьор. Две награди получи "Марсианецът" на Ридли Скот – за най-добър актьор в комедия за Мат Деймън и за най-добра комедия/мюзикъл. Считаният за абсолютен фаворит „Карол”, който имаше 5 номинации, не беше отличен.

Златните глобуси се раздават в началото на годината и се определят от гласовете на журналисти, живеещи в Холивуд и свързани с медии извън Съединените щати. Ето и техният избор:

Най-добра филмова драма - „Завръщането“

Най-добър актьор във филмова драма -  Леонардо ди Каприо за „Завръщането“

Най-добра актриса във филмова драма - Бри Ларсън за „Стаята“

Най-добра анимация - „Отвътре навън“

Филмов мюзикъл/комедия - „Марсианецът“

Най-добър актьор във филмова комедия/мюзикъл - Мат Деймън за „Марсианецът“

Най-добра актриса във филмова комедия/мюзикъл - Дженифър Лоурънс за „Джой“

Най-добър режисьор - Алехандро Гонсалес Иняриту за „Завръщането“

Най-добър сценарий - Алън Соркин за „Стив Джобс“

Най-добър актьор в поддържаща роля - Силвестър Сталоун за „Крийд: Сърце на шампион“

Най-добра актриса в поддържаща роля - Кейт Уинслет за „Стив Джобс“

Най-добра телевизионна драма - „Господин Робот“

Най-добра телевизионна комедия - „Моцарт в джунглата“

Най-добър актьор в телевизионна драма - Джон Хам за „Момчетата от Медисън авеню“

Най-добра актриса в телевизионна драма - Тараджи П. Хенсън за „Империя“

Най-добър актьор в телевизионна комедия - Гаел Гарсия Бернал за „Моцарт в джунглата“

Най-добра актриса в телевизионна комедия - Рейчъл Блум за „Шантавата бивша приятелка“

Най-добър телевизионен филм/минисериал - „Улф Хол“

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЗОВ

    Райна Кабаиванска: Ваксините са едно голямо чудо, което ще ни спаси

    "Най-важната ми роля е на преподавател на старите италиански оперни традиции", казва оперната певица

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Културата е замислена не като игра и не от игра, а в игра.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 149 години

Анкета

Ходите ли на културни събития, откакто се изисква сертификат?

Да - 27.6%
Не - 65.5%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

В „Мъжът с червеното палто“ Барнс е великолепен, в най-добра форма

 

Коментар на литературния критик Митко Новков

„Домът на Гучи“ – плюсове и минуси     

                        

Получил се е красиво заснет, равен и протяжен филм, който не може да живне дори и с документално точно пресъздаденото убийство на Маурицио Гучи на 27 март 1995 г. - ревю от Борислав Гърдев

"Любов като обувка, любов като чадър" - истинско пътуване във времето и пространството

 

Преводачът Огнян Стамболиев за новата книга на Матей Вишниек