След участието си във филма “Карол”, който, както изглежда, ще обере всички награди на 2015 г., Руни Мара (30) вече е известна и в друго амплоа и взе награда за него в Кан тази пролет. Досега тя беше асоциирана единствено с Лисбет Саландер – странната пънкарка хакерка от филма по сагата на Стиг Ларшон - “Милениум”, за която роля беше номинирана за “Оскар” и “Златен глобус”. Сега отново е номинирана за “Златен глобус”, очакват се и други номинации. Преди дни актрисата даде интервю за германския “Вог”.

--------------------------

Бяхте ли омагьосана от Кейт Бланшет както героинята ви Терез от Карол?

- Кейт има много силно присъствие, което много ме впечатли. За разлика от нея аз съм интровертен тип, така че в истинския живот сме със същия темперамент, както и във филма.

Играете впечатляваща двойка. Някога преди това играли ли сте лесбийка?

- Веднъж отказах такава роля през 2010 г., когато снимах “Момичето с драконовата татуировка”. Не се чувствах дорасла да играя нещо такова. Но пък след това ме поканиха за “Карол”. И кой би пропуснал шанса да се снима с Кейт Бланшет под режисурата на Тод Хейнс?

Ще продължите ли да се снимате в сагата по книгите на Ларшон?

- С удоволствие и дори би ми било тъжно, ако нямам тази възможност.

Навремето Патриша Хайсмит публикува романа си “Цената на солта”, по който е направен сценарият на “Карол”, с псевдоним. Книгата е автобиографична, авторката се опасява от скандал. Думата лесбийка очевидно е непроизносима през 1952 г.

- Изобщо не се е употребявала. Тогава не е имало официално хомосексуални групи, тези хора не са имали право да показват любовта си.

Как заснехте еротичните сцени?

- Честно казано предпочитам другите сцени, където сме с дрехи. Не си падам много по голи сцени. Но щом е необходимо за сюжета, не ми е голям проблем. А любовните сцени с Кейт Бланшет са си прекрасни.

Как бихте обяснили любовта с думи?

- Любовта не е съзнателно решение. Тя ти се случва и не можеш да я контролираш, връхлита те като торнадо.

Вашата нежност и изящност напомнят на Одри Хепбърн. Стана ли дума за това, когато снимахте “Карол”?

- Не, но разбирам, че благодарение на костюмите и грима хората лесно могат да си го помислят. И наистина фигурата ми е невинна като на Одри. 

 

„Животът е това, което ценим повече от всичко, но пазим по-малко от всичко.“

О'Хенри, американски писател, роден на 11 септември преди 162 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.

"Заговорът на мъртвите" - когато има свидетели и те не се страхуват да говорят

 

Много творци се поквариха при социализма, докато Марин Георгиев остана хем непокварен, хем непокорен.