Българската оперна певица Райна Кабаиванска беше отличена с едноименната награда на международния фестивал във Верона на името на легендарната Мария Калас, съобщи БНР. Кабаиванска е първата чужденка, която получава това признание.

"Във Верона наистина направиха един голям празник. Аз съм свързана по някакъв невероятен начин с Верона и с името на Мария Калас. Бях във връзка винаги и с Калас, която за мен беше един кумир. Аз бях студентка в Софийската консерватория, когато един мой приятел ми каза: "Аз имам едно радио, което хваща и чужди станции". Отиваме в неговата малка стаичка и с едно първобитно радио чувам един глас невероятен, който пее от Вагнер до Белини, от Верди до Росини, някакъв феномен. И тогава така си помислих: "Аз трябва да отида там, където се пее така".

Когато ми дадоха стипендията, за да отида в Болшой театър, аз отидох при Вълко Червенков, тогава той беше големият вожд, и го помолих да ми смени стипендията за Италия. И той с един мощен благороден жест ми каза: "Добре, заминавай за Италия". И се намерих в Милано, където я чух в Миланската скала и където после работихме заедно.

Моята кариера е много свързана с Верона и много свързана с Мария Калас. И тази награда беше, как да кажа, логичният край на тази чудесна романтична история", заяви оперната певица за БНТ.

Международният фестивал „Мария Калас” се провежда във Верона от 2013 година, когато беше отбелязана 90-годишнината от рождението на именитата оперна певица от гръцки произход. Нейния дебют на „Арена ди Верона” е на 2-ри август, затова и наградата, учредена на нейно име – бронзова статуетка на скулптура Албано Поли, представяща фигурата й, се връчва винаги на този ден.

Райна Кабаиванска е втората жена с тази награда след сопраното Мария Кяра. Всички лауреати досега са само италиански оперни певци.

Признанието към Кабаиванска, която живее в Модена и е много популярна в Италия, беше изразено чрез изпълнения на нейните възпитаници Кяра Изотон – сопран, и на тенора Рейналдо Дроз.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЗОВ

    Райна Кабаиванска: Ваксините са едно голямо чудо, което ще ни спаси

    "Най-важната ми роля е на преподавател на старите италиански оперни традиции", казва оперната певица

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Истина е, че всеки се измерва със своя мярка и мерило.“

Хораций, древноримски поет, роден на 8 декември преди 2086 г.

Анкета

Ходите ли на културни събития, откакто се изисква сертификат?

Да - 27.6%
Не - 65.5%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

В „Мъжът с червеното палто“ Барнс е великолепен, в най-добра форма

 

Коментар на литературния критик Митко Новков

„Домът на Гучи“ – плюсове и минуси     

                        

Получил се е красиво заснет, равен и протяжен филм, който не може да живне дори и с документално точно пресъздаденото убийство на Маурицио Гучи на 27 март 1995 г. - ревю от Борислав Гърдев

"Любов като обувка, любов като чадър" - истинско пътуване във времето и пространството

 

Преводачът Огнян Стамболиев за новата книга на Матей Вишниек