КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

След повече от десет години майсторския клас на Райна Кабаиванска, организиран от Нов български университет, се завръща в зала „България“. Той започва на 9 септември и ще завърши с пищна оперна гала на 2 октомври от 19 ч.. Безапелационната оперна прима се довери на Софийската филхармония за заключителния концерт, който по традиция  ще бъде дирижиран от маестро Найден Тодоров. Публиката в залата ще има възможност да чуе оперни шедьоври, изпълнени от най-добрите ученици на  двайсет и втория майсторски клас на Маестрата.

Определяна като последната истинска дива от времето, в което изкуството се приемаше като духовен дар, а не стока, Райна Кабаиванска се доказа и като голям педагог. Досега в майсторските ѝ класове са се обучавали повече от 200 изпълнители от Европа, САЩ, Южна Америка, Австралия, Азия и Африка. Световноизвестни имена от съвременната оперна сцена – Андреа Каре, Вероника Симеони, Витория Йео, Киара Изотон, Мария Агреста, Мария Радоева, Прити Йенде, Селене Дзанети, Симон Лим, София Соловий, а също и младата надежда на българската оперна традиция Александрина Михайлова - са стипендианти на дарителския фонд на Маестра Кабаиванска в НБУ. 

Само преди дни в Рим тя получи наградата "Карлота Болонини" на тържествена церемония по случай 100 години от рождението на големия италиански режисьор Мауро Болонини, заснел "Травиата", "Веселата вдовица" и "Адриана Лекуврьор" с участието на Райна Кабаиванска и режисирал легендарната "Тоска" в Рим през 1991 година, в която оперната прима е на сцената с Лучано Павароти.

Ден преди концерта специално за филахрмоничното общество ще бъде представен и  документалния филм "Школата Кабаиванска" (La Scuola Kabaivanska) с режисьор Найо Тицин, сценарист Петър Барбалов и  продуцент д-р Георги Текев.

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 121 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана