„Ако обичта ми стигне до публиката, това е най-голямото ми възнаграждение.”

„Любовта и възторгът на публиката ми дават сили.”

„Дългът трябва винаги да се изпълнява и аз винаги съм го изпълнявала като верен войник.”

„Никога не съм гледала на себе си като на номер едно, никога не започвам изречението си с „Аз, аз, аз…”

„Младите хора трябва сами да изберат и поемат своя път, защото в живота е много важно да обичаш това, което правиш.”

„Не се доверявам на никого.”

„Всяка година чакам големия талант, всяка година се моля той да се случи сега.”

„Смятам, че оперният певец влезе ли в друг жанр, става смешен.”

„Много по-удобно ми е на сцената, отколкото в живота.”

„Никога не съм живяла като примадоните от романите.”

„Човекът е човек, защото има потребност от изкуството, не само от компютъра и от цифрите. Въпреки технологиите, човекът има душа. Ние, по-старите, трябва да предадем нашия опит на младото поколение, да му внушим, че изкуството възвисява духа. Не само компютрите правят живота.”

„Мария Калас е вокален феномен. Ние сме бледи сенки в сравнение с нея.”

„Не обичам този свят. Този свят на пазара, на договарянето, на пошлото и вулгарното. Човекът като че ли вече няма нужда от възвишени неща. А е толкова естествено да имаш стремеж към красивото. Сега имаме хубави дрехи, хубави домове и т.н., а нямаме желание за духовна храна.”

 

РАЙНА КАБАИВАНСКА –  българска оперна певица, родена на 15 декември 1934 г. Тя е сред най-значимите сопранови гласове през втората половина на ХХ век. Кавалер е на Ордена на Италия, пет пъти е посочвана за най-популярна личност на Италия и два пъти  за музикант на годината. Има значими успехи в изявите си на световните музикални сцени, които и донасят световна слава. Пее в операта „Ла Скала“, Милано, която е сред най-престижните световни оперни театри. Звезда е на нюйоркската Метрополитън опера, Виенската опера, Арена ди Верона, Болшой театър, Ковънт Гардън, Карнеги хол. Преподавател е в музикална академия в Италия и в майсторски класове в НБУ.Голяма част от приходите от концертите си дарява за стипендии за млади музикални таланти. Основава  фонд „Райна Кабаиванска“, който отпуска стипендии за млади български таланти.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЗОВ

    Райна Кабаиванска: Ваксините са едно голямо чудо, което ще ни спаси

    "Най-важната ми роля е на преподавател на старите италиански оперни традиции", казва оперната певица

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Истина е, че всеки се измерва със своя мярка и мерило.“

Хораций, древноримски поет, роден на 8 декември преди 2086 г.

Анкета

Ходите ли на културни събития, откакто се изисква сертификат?

Да - 27.6%
Не - 65.5%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

В „Мъжът с червеното палто“ Барнс е великолепен, в най-добра форма

 

Коментар на литературния критик Митко Новков

„Домът на Гучи“ – плюсове и минуси     

                        

Получил се е красиво заснет, равен и протяжен филм, който не може да живне дори и с документално точно пресъздаденото убийство на Маурицио Гучи на 27 март 1995 г. - ревю от Борислав Гърдев

"Любов като обувка, любов като чадър" - истинско пътуване във времето и пространството

 

Преводачът Огнян Стамболиев за новата книга на Матей Вишниек