"Ваксинацията е едно голямо чудо, което научните работници успяха да реализират в толкова кратко време. Ваксините ще ни спасят от тази средновековна чума".

Това каза пред БНР оперната прима Райна Кабаиванска, специален гост в предаването "Хоризонт за вас" дни преди началото на нейния 21-ви Майсторски клас в НБУ, който ще започне във вторник и ще продължи до края на септември. Прослушването ще е на 6 септември 2021 г. 

Кандидатите трябва да са със завършено музикално образование или студенти в музикални академии и университети и да бъдат до 32-годишна възраст. За конкурсното прослушване кандидатите е необходимо да подготвят пет арии. Прослушването се провежда лично от Райна Кабаиванска, която избира десет активни участници. Възможен е и допълнителен прием на курсисти. На разположение на участниците са пианисти-корепетитори и преподавател по италиански език.

Оперната прима определи организацията на майсторските ѝ класове като чудо и подчерта, че няма притеснение от това, че той ще се проведе присъствено в условията на епидемията от Covid-19.

Маестра Кабаиванска изказа недоумение от недоверието във ваксините и заяви, че "наличието на средна интелигентност би трябвало да подскаже, че ваксинацията е единственото средство срещу много страшни болести":

"Не ми е ясно защо се ражда проблем с ваксините, когато ние сме в такова опасно положение. Според мен това е единственото средство, което ще ни спаси!".

В своя майсторски клас Райна Кабаиванска работи върху усъвършенстването на вокалната техника и актьорска интерпретация на участниците в избрани от тях произведения. Най-добрите участници се представят в Галаконцерт с оркестъра на Софийската опера и балет. На лауреатите, показали особено високи постижения по време на майсторския клас и Галаконцерта, се присъждат стипендии от фонд „Райна Кабаиванска“ в НБУ за обучение в Италия. Изявени участници в класа ще получат и възможност за участия в спектакли на Софийската опера и балет, концерти на Софийската филхармония и други.

"Моята роля е да предам на младите, на новите поколения това, което аз съм научила, което взех от старите поколения. Да бъда някакъв мост от това артистично минало, за да не спре този поток от богата традиция, култура и изкуство. Аз се виждам в ролята на мост между две поколения, това е най-важната роля, която мога на тези години да изпълнявам", сподели оперната прима пред БНР.

По думите на маестра Кабаиванска днес не може да се каже, че сме в Златния век на операта, защото е променен светът и техническите средства са променени:

"Най-важно е да остане тази традиция. Най-важната роля, която мога да изпълнявам, е на преподавател на старите италиански традиции, защото в Италия се ражда операта и оперната италианска школа е била винаги на първо място".

В своя майсторски клас Райна Кабаиванска работи върху усъвършенстването на вокалната техника и актьорска интерпретация на участниците в избрани от тях произведения. Най-добрите участници се представят в Галаконцерт с оркестъра на Софийската опера и балет. На лауреатите, показали особено високи постижения по време на майсторския клас и Галаконцерта, се присъждат стипендии от фонд „Райна Кабаиванска“ в НБУ за обучение в Италия. Изявени участници в класа ще получат и възможност за участия в спектакли на Софийската опера и балет, концерти на Софийската филхармония и други.

"Моята роля е да предам на младите, на новите поколения това, което аз съм научила, което взех от старите поколения. Да бъда някакъв мост от това артистично минало, за да не спре този поток от богата традиция, култура и изкуство. Аз се виждам в ролята на мост между две поколения, това е най-важната роля, която мога на тези години да изпълнявам", сподели оперната прима пред БНР.

По думите на маестра Кабаиванска днес не може да се каже, че сме в Златния век на операта, защото е променен светът и техническите средства са променени:

"Най-важно е да остане тази традиция. Най-важната роля, която мога да изпълнявам, е на преподавател на старите италиански традиции, защото в Италия се ражда операта и оперната италианска школа е била винаги на първо място".

"Операта може да бъде и школа за култура, за стил, за епоха и за едно историческо виждане. Операта дава емоция, това е ролята на изкуството", смята оперната прима.

 

Интервюто на Даниела Големинова с Райна Кабаиванска в предаването "Хоризонт за вас" можете да чуете от звуковия файл тук.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Първото правило на бизнеса е да постъпваш с другия така, както би искал да постъпи с тебе.”

Чарлз Дикенс, английски писател, роден на 7 февруари преди 211 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

В студената пролет на 1944 г., или за филма „Майор Томпсън – един (не)нужен герой“

 

В документалния си филм режисьорът Жезко Давидов разказва за живота и смъртта на британския офицер, загинал в България през 1944 г.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора