Рапсодия "Вардар" на Панчо Владигеров е едно от произведенията, които ще бъдат изпълнени от Софийската филхармония в една от най-известните музикални зали в света - "Музикферайн", на 5 декември. В програмата на концерта влизат и творби на Игор Стравински и Антонин Дворжак, а диригент ще бъде Найден Тодоров. 

Популярна и под името "Златната зала", "Музикферайн" е домът на Виенската филхармония и в нея гостуват най-големите имена на музикалната сцена в света. Тя предлага 1744 седящи и 300 правостоящи места и често попада в класациите като залата с най-добра акустика в света. На 1 януари всяка година милиони зрители слушат Новогодишния концерт на Виенската филхармония. Той се състои именно в "Златната зала".

Найден Тодоров е възпитаник на Виенския музикален университет. В историята си Софийската филхармония се е изявявала на престижната сцена веднъж - през 2000 г. Диригент тогава е Емил Табаков, а солисти - Николай Гяуров, Александрина Милчева, Иван Момиров и Мариана Цветкова.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…