Национална музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ ще отбележи празника на своя патрон Панчо Владигеров с концерт и изложба. Тържествено събитие ще се състои на 13 март в НМА. Откриването на изложбата „Снимки и спомени от кабинета на Владигеров“ е от 18 часа на втория етаж, а началото на концерта е в 18.30 часа.  Концертът е по негови произведения.  

Ще прозвучат популярни негови творби, сред които „Песен“ из „Българска сюита“ за цигулка и пиано, песните „Минчо на Минка намигна”, „Чудила се й мила мама”, „Девет години станаха, Йонке”,  „Одит моме за вода”, „Вила се й гора”, „Стари дядо стадо пасе”, Ария на Зоя от операта „Цар Калоян“, Есенна елегия за пиано, „Биляна” из цикъла „Седем български танца” оп. 23 за клавирно дуо, Концерт за цигулка №1, I част. 

Патриархът на българската музика е роден на 13 март 1899 г.  и тази година се навършват 118 години от неговото рождение. Празникът се осъществява с партньорството на Държавен културен институт къща музей „Панчо Владигеров“. 

 

„Вложих толкова много енергия да стигна върха, че приемам стреса да бъда там.”

Пласидо Доминго, испански оперен певец, роден на 21 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...