Филмът на Ридли Скот "Гладиатор II" продължава да е най-гледаният и след втората си седмица в киносалоните, сочат обобщените данни, цитирани от БТА. Историята, започнала години след края на тази в "Гладиатор", в която се преплитат съдбите на познатите и нови герои, е гледана от вече 88 825 зрители и има 1 278 115 лева приходи.

На втора позиция след месец и половина в кината е "Гунди - Легенда за любовта". Българският филм за живота на популярния футболист Георги Аспарухов е гледан от 623 514 зрители и има 8 254 516 лева приходи от билетите им.

Трета по ред е първата премиера от миналия петък - мюзикълът "Злосторница", създаден по познатата история за Магьосника от Оз, с Ариана Гранде като Глинда и Синтия Ериво като Елфаба. Гледали са го вече 12 765 зрители, а приходите от билетите им са 182 457 лева.

Четвърто място е за "Код: Червено", създаден от режисьора на "Джуманджи" Джейк Касдан. Издирването на Дядо Коледа, оглавено от героя на Дуейн Джонсън, е по екраните вече трета седмица, като има 28 997 зрители и 407 083 лева приходи.

На пето място е "Денят, в който Земята избухна: Looney Tunes филм" - анимацията, събрала познатите герои от "Шантави рисунки". Как Порки Пиг и Дафи Дък се справят със злата вещица са разбрали 10 436 зрители, а за десетте дни у нас приходите са 129 965 лева.

Шесто място заема "Венъм: Последният танц". Битката между Еди/Венъм и Ксенофаг и случващото се в Зона 51 са гледали 88 235 зрители, а за месец приходите са 1 334 687 лева.

На седмо място е втората премиера от миналия петък - "Еретик" с Хю Грант в главната роля. Съдбата на двете мисионерки, посрещнати от зловещия г-н Рийд и попаднали в играта на котка и мишка, е проследена от вече 1503 зрители и има 21 747 лева приходи от билетите им.

Осма в топ 10 е анимацията "Дивият робот". Разказът за приключенията на робота Роз, претърпяла корабокрушение на необитаем остров, е с 37 570 зрители, а за седем седмици в кината приходите са 473 626 лева.

Девето място сред най-гледаните филми е за българската премиера - "Заведи ме вкъщи". Историята на дете от дом за деца без родители и телевизионен водещ, който го "осиновява" за Коледа, е гледана от вече 1495 зрители и има 20 396 лева от билетите им.

На десета позиция е българският "Сватба" по мотиви от Николай Хайтов. Необичайната любовта история между Хате и Мето е вече втора седмица по екраните и има 5764 зрители и 74 129 лева приходи от билетите им.

 

През миналият уикенд на кино са били 74 492 зрители. Миналата година по същото време филми са гледали 53 839 души.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Религиозният култ е едно представление, едно драматично представление, една фантазия, една „заместваща“ реализация.“

Йохан Хьойзинха, холандски филолог и историк, роден на 7 декември преди 152 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.