Мат Деймън вярва, че кризата с бежанците в Европа прави новия му филм „Марсианецът“ още по-важен в момента, съобщи „Гардиън“. Актьорът представи продукцията на филмовия фестивал в Торонто. Режисьор е Ридли Скот.

„Кризата с бежанците прави премиерата през октомври още по-важно събитие за нас. Филмът е оптимистичен, дава надежда – фактори, които са ключови за ситуация като тази“, сподели Деймън.

В „Марсианецът” актьорът играе астронавт, който е оставен на Марс от колегите си, тай като го смятат за мъртъв. По-късно става ясно, че той е жив. Екипи както на Земята, така и в космоса обединяват сили, за да го спасят. Лентата е адаптация на едноименния бестселър на Анди Уеър, който се продава и в българските книжарници.

С този филм Скот се връща към научната фантастика, след като последният му филм - историческият екшън „Изход: Богове и царе“ за библейската история на Мойсей и египетския фараон Рамзес II, беше остро критикуван. Основните аргументи бяха недостоверност спрямо Библията и избор на почти изцяло бели актьори.

„Не съжалявам за нищо. Много съм горд с филма си. Казват – не трябваше ли Мойсей да е чернокож, а неговата съпруга етиопка. Моят отговор е, че не знам, не съм бил там. Глупаво е да се обсъждат неща, които не могат да се докажат“, коментира режисьорът. Той ще прави продължение на „Прометей - снимките започват през февруари, а в главните роли се завръщат Майкъл Фасбендър и Нуми Рапас.

 

„След като работих с Робърт Редфорд, мога да съм спокойна, че кариерата ми струва нещо.”

Дженифър Лопес, американска певица, родена на 24 юли преди 55 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...