Над 500 герои на "Дисни" оживяват в късометражен филм под формата на любовно писмо до анимационното студио, което днес, 16 октомври, отбелязва стогодишнината си, съобщи usatoday. Деветминутното филмче е озаглавено "Имало едно време едно студио". То е отличено на фестивала на анимационните филми в Анеси, Франция. Пускането на "Имало едно време едно студио" съвпада с датата, считана за основаване на компанията. Уолт Дисни и брат му Рой, които основават студиото "Дисни Брадърс" в един холивудски гараж, подписват решаващ договор за разпространение на своите "комедии за Алиса" - късометражни филми, проследяващи живота на малко момиченце в анимационен свят. 

В "Имало едно време едно студио" оживяват 543 персонажа от 85 пълнометражни и късометражни филма, които излизат от картините, изложени в коридорите на американските офиси на компанията, където се събират за семейна снимка след напускането на служителите.

"Беше като да наредиш най-големия пъзел в живота си", казва Трент Кори, един от режисьорите на необичайната творба.

"Искахме всички герои да изглеждат и да звучат точно както в оригиналните си филми", добавя съавторът Дан Ейбрахам, който за целта използва и неиздаван досега запис на Робин Уилямс. Актьорът, починал през 2014 г., озвучава Джина в англоезичната версия на хитовия анимационен филм "Аладин". 

Резултатът е завръщане към славните дни на традиционната анимация, която след "Мечо Пух" през 2011 г. е окончателно заменена от 3D за игралните филми на "Дисни". 

"От 543-те героя във филма, около 450 са нарисувани на ръка, с молив върху хартия. Във всеки случай филмите на "Дисни" намират отклик у всички. Те често са първите, които гледаме в детството. Техните герои и истории са давали много радост и надежда и с малко късмет това ще продължи още 100 години", казва художникът Ерик Голдбърг ("Аладин", "Покахонтас"), който ръководи 2D частта от продукцията.

 "Не взехме нищо от съществуващи филми, независимо дали в 3D или 2D, така че беше технически трудно", уточнява Голдбърг.

Развлекателната компания планира редица събития, за да подсили честванията на 100-годишнината, чиято кулминация е излизането през ноември на анимационния филм "Желание", вдъхновен от класиките на "Дисни". 

УОЛТ ДИСНИ е американски филмов продуцент, режисьор, сценарист, озвучаващ актьор, аниматор, търговец, артист и филантроп, роден на 5 декември 1901 г. Носител е на награда „Еми“, три „Златен глобус“-а и двадесет и две статуетки „Оскар“.

Изучавал е усилено изобразително изкуство и фотография, правил е карикатури за вестника на Академията за изящни изкуства в Чикаго. През 1919 г. започва работа в "Студио за изкуства Песмен-Рубин", където среща своя приятел Уб Айуъркс. След края на Първата световна война, Уолт се отправя към Холивуд с молив, хартия и 40 долара в джоба си… Корпорацията, която съосновава, сега известна като The Walt Disney Company, днес има годишни приходи от около 35 милиарда долара.

 

Умира на 15 декември 1966 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 105 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.