Руското оперно сопрано Анна Нетребко, едно време привличаща много бройна публика в "Метрополитън опера" в Ню Йорк, заведе дело срещу трупата и генералния мениджър на оперния театър Питър Гелб, предаде Асошиейтед прес.

Делото е за предполагаема клевета, разтрогване на договора и други нарушения, свързани с решението на оперния театър да я отстрани от репертоара си след руската инвазия в Украйна.

Искът срещу "Метрополитън опера" е подаден от адвокати на Нетребко в окръжния съд на Манхатън. В него се иска обезщетение от най-малко 360 000 долара заради несъстояли се представления и за загубите от това, както и за покриване на разходи за репетиции за тези несъстояли се спектакли. Нетребко твърди, че "Метрополитън опера" й е причинил сериозен стрес и безпокойство, както и емоционална мъка и страдания и я е поставил в неудобно положение с решението си.

"От началото на руската инвазия в Украйна "Метрополинът опера" и Питър Гелб използваха Анна Нетребко за изкупителна жертва в тяхната кампания да се дистанцират от Русия и да подкрепят Урайна", казва мениджърът на 51-годишното сопрано. 

Нетребко, която дебютира на сцената на "Метрополитън опера" през 2002 г., трябваше да получи по 17 000 долара на спектакъл, се казва в иска на певицата.

В него се допълва, че "Метрополитън опера" е поискал от певицата да излезе с публично изявление за противопоставяне на действията на руското правителство. В резултат на това пък руски театри са анулирали договори с нея и руската аудитория я е критикувала в социалните мрежи и в руската преса. Нетребко, нейното семейство и нейните приятели освен това са рискували репресии от руското правителство.

Заради решението на "Метрополитън опера" други оперни театри в САЩ също са се въздържали да наемат сопраното и в резултат на това Нетребко е трябвало да продаде апартамента си в Ню Йорк на загуба, се посочва още в иска.

И докато оперната прима отсъства от сцената в САЩ, тя откри 100-ия сезон на "Арена ди Верона" през юни с нова продукция на "Аида" на Верди.

Нетребко този месец ще пее и на сцената на театър "Колон" в Буенос Айрес, а ангажиментите й за сезона 2023-2024 г. включват изпълнения в берлинската Държавна опера, във Виенската държавна опера, в миланския театър "Ла Скала" и в Парижката опера.

 

Източник: Габриела Големанска, БТА

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Актьорите се вземат прекалено насериозно. Самюел Бекет е важен, Джеймс Джойс е важен. Те оставиха нещо след себе си. Но дори Лоурънс Оливие е тотално неважен. Да играеш роля е много просто, но актьорите се опитват да го изкарат изкуство.“

Ричард Харис, ирландски актьор, роден на 1 октомври преди 92 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Камъчета под езика" - рядка и дълбока книга

 

Написаното от Марин Георгиев е амалгама от автобиография, история, литература и конюнктура, строги и точни наблюдения на писатели и поети, на характерите и поведението им, както и превъплъщенията им и преди, и сега

Прометей, герой и жертва

 

Без съмнение „Опенхаймер“ ще бъде един от най-добрите филми в историята на киното. Невероятна операторска работа, изключителна актьорска игра и впечатляващи саундтраци.

Не губете време...

Нагоре по стълбата, която води надолу

 

 „Астероид Сити“ на Уес Андерсън  - ЗАЩО?