Сопраното Анна Нетребко и тенорът Юсиф Ейвазов се развеждат, гръмнаха световните медии. Те са заедно от 2014 г., когато се появиха заедно в "Манон Леско" на Пучини в римския Teatro dell'Opera, а сключиха брак през 2015 г.

"След 10 щастливи години заедно взехме трудното, но приятелско решение да се разделим. Ще останем ... приятели, обединени от любовта си към Тиаго, ще очакваме с нетърпение вече обявените и бъдещите ни сценични сътрудничества", се казва в съобщението. 

Анна Нетребко (52) има син Тиаго, чийто баща е бившият й партньор - бас-баритонът Ервин Шрот, с когото бяха двойка в периода 2007 - 2015 г. Момчето е на 15 години. 

През 2022 г. операта "Метрополитън" в Ню Йорк отстрани от програмата си Нетребко, тъй като според ръководството тя не разкритикува президента Владимир Путин след нахлуването на Русия в Украйна. Тя съди музикалната институция и генералния й мениджър Питър Гелб с обвинения в клевета и нарушение на договора, припомня Асошиейтед прес.

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…