"Архивът на Бах в Лайпциг" купи 59-те тома от първото Бахово издание, което някога е принадлежало на Густав Малер, съобщи classicfm.bg. Изданието е публикувано в Лайпциг през 1851 г. по поръчка на Баховото общество (Bach Gesellschaft).

Четири от тези томове (Коледна оратория, Изкуството на фугата, Оркестрови сюити, Цигулкови сонати) съдържат обширни обяснения, написани лично от композитора, както и някои партитури с аранжимента му на „Гавот“ от Оркестрова сюита №3  в ре мажор на Бах BWV 1068 (през 1909 г. Малер подготвя тази Бахова сюита за симфоничен оркестър, като частите са вдъхновени от увертюрите в третата и четвъртата оркестрови сюити BWV 1068 и 1069). 

Престоят на младия Малер в Лайпциг (1886-1888) като Капелмайстор в Общинския театър на града вероятно е довел до срещата му с Баховата музика. През ХIX век германският град е епицентър на култа към Бах, след като през 1839 г. Менделсон преоткрива Матеус Пасион.

Пълното издание на Bach Edition се състои от 61 тома. Том IV (Матеус Пасион) и последният, публикуван след смъртта на композитора, липсват в библиотеката на Малер. Колекцията е наследена от неговата вдовицата Алма Малер и по-късно от дъщеря му Ана (1964) и внучката му Марина Фистулари-Малер (1988). През 1992 г. те са придобити от частен колекционер по време на търг, проведен от аукционната къща Sotheby’s в Лондон.

От сега нататък новият собственик на ценното издание ще бъде Архивът на Бах в Лайпциг, който позволява за първи път публичен достъп до тези материали за музикални изследвания. Покупката е възможна благодарение на средства, осигурени от благотворителни организации, културни фондове и множество дарения от частни лица. Архивът на Бах планира да покаже томовете като част от специална изложба в Музея на Бах в Лайпциг.

  • ЕКОЛОГИЯ

    Изчезващият свят на пеперудите – какво губим всички ние

     Всеки пети вид пеперуда в България е застрашен от изчезване...

     
  • СТАРИТЕ ЛЕНТИ

    "Живях шарено": 95 години от рождението на Георги Черкелов

     „Нека не ми се сърди театърът, но аз повече обичам киното. Най-напред като зрител го предпочитам. Като дете гледах много филми..."

     
  • НА ФОКУС

    Анна и Александър

    Джами Филбрик от „Moviefone“ и Карeн Бенардело от „Cinemadailyus“ разговарят с Максин Пийк и Джейсън Айзъкс за филма  „Words of War“ и партньорството им на снимачната площадка.

    • Лентата разказва за покойната вече руска журналистка Анна Политковская
     
  • ПОЗИЦИЯ

    Азис или Моцарт?

     Отново за една болна тема - музиката и младите .

    •  Какъв е приносът им към българската култура и духовност днес?
    • Друго некрасиво явление са детските естрадни прояви по телевизията. 
     
  • ПОЗИЦИЯ

    Декларация за правата на варварина

    "Все повече хора могат да решат, че образоваността изобщо е нещо излишно за човека. И че насилие в името на образоваността е наложено от високообразованите, за да си осигурят за вечни времена вечна власт над нискообразованите" - Коментар на Деян Кюранов

„Гледайте с Любов, слушайте с Любов, яжте с Любов, лягайте с Любов и ставайте с Любов, учете с Любов, мислете с Любов. Каквото предприемете, правете го с Любов.”

Петър Дънов, български философ, роден на 11 юли преди 161 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Един филм на Джери Брукхаймър

 

Това, което прави „F 1 Филмът“ събитие, хит и предпочитано зрителско заглавие е преди всичко уверената и дръзка режисура на Джоузеф Козински...

 

Романът с добри намерения и неуспешна  реализация

 

"По инерция написах, че „Планът „Елиминирай Европа“ е роман, но това е по скоро репортаж, псевдодокументалистика, сценарий за тв сериал, някакъв микс между криминале, екшън, трилър и мелодрама" ревю на Борислав Гърдев.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.