SKIF
В България възрастните актьори ги забравят. Не и на Запад. Паоло Сорентино прави филма „Youth” („Младост”), за да даде роли на плеяда застарели звезди. Личи си, че това е сюжет, измислен специално за тях. И целта му, естествено, е да вземе „Оскар”. И най-вероятно ще вземе. Много е възможно преди това да се сдобие и със „Златен глобус” – Джейн Фонда е номинирана за поддържаща роля. В Кан през пролетта филмът беше обявен за сензация - естествено заради актьорите, но не взе „Златна палма”.
Майкъл Кейн и Харви Кайтел крепят геройски този филм на раменете си с помощта на Рейчъл Уайз , Джейн Фонда (макар и само за няколко минути) и Ед Стопард (за още по-малко минути).
Сорентино, който е автор и на сценария, е заложил на няколко стабилни клишета – прекрасен швейцарски пейзаж и още по-прекрасен швейцарски хотел, красиви женски тела – неотразимата Мадалина Генеа, и супер добри актьори. Сюжетът му издиша отвсякъде, но Майкъл Кейн е способен да задържи вниманието на публиката цели два часа благодарение на майсторската си игра и страхотната камера на Лука Бигаци. Редакторът на филма също е добър и е успял да свие отегчителността на нищо-не-случването му до минимум. Е, вярно, има я иронията на диалозите между застаряващите знаменитости – композитор и сценарист, но тя не стига.
Ясно е, че Кейн и Кайтел едва ли биха се появили в главни роли някъде, освен ако не се напише филм специално за тях. Лошото на самоцелните сценарии обаче е, че дори когато се правят за добри актьори, винаги остава големият проблем – да се измисли добър сюжет. В това отношение Сорентино има още много да се поти като сценарист.