SKIF

В България възрастните актьори ги забравят. Не и на Запад. Паоло Сорентино прави филма „Youth” („Младост”), за да даде роли на плеяда застарели звезди. Личи си, че това е сюжет, измислен специално за тях. И целта му, естествено, е да вземе „Оскар”. И най-вероятно ще вземе. Много е възможно преди това да се сдобие и със „Златен глобус” – Джейн Фонда е номинирана за поддържаща роля. В Кан през пролетта филмът беше обявен за сензация - естествено заради актьорите, но не взе „Златна палма”. 

Майкъл Кейн и Харви Кайтел крепят геройски този филм на раменете си с помощта на Рейчъл Уайз , Джейн Фонда (макар и само за няколко минути) и Ед Стопард (за още по-малко минути). 

Сорентино, който е автор и на сценария, е заложил на няколко стабилни клишета – прекрасен швейцарски пейзаж и още по-прекрасен швейцарски хотел, красиви женски тела – неотразимата Мадалина Генеа, и супер добри актьори. Сюжетът му издиша отвсякъде, но Майкъл Кейн е способен да задържи вниманието на публиката цели два часа благодарение на майсторската си игра и страхотната камера на Лука Бигаци. Редакторът на филма също е добър и е успял да свие отегчителността на нищо-не-случването му до минимум. Е, вярно, има я иронията на диалозите между застаряващите знаменитости – композитор и сценарист, но тя не стига. 

Ясно е, че Кейн и Кайтел едва ли биха се появили в главни роли някъде, освен ако не се напише филм специално за тях. Лошото на самоцелните сценарии обаче е, че дори когато се правят за добри актьори, винаги остава големият проблем – да се измисли добър сюжет. В това отношение Сорентино има още много да се поти като сценарист.  

  • В ПАМЕТ

    Сбогуване с Алек Попов

    АЛЕК ПОПОВ (1966-2024)

    • Спомени и оценки на популярни български писатели за автора на "Мисия Лондон"
     
  • ПОЗИЦИЯ

    Нобелисти: Край на толерантността към режима на Путин!

     Под това заглавие над 40 носители на нобелови награди се обърнаха към света с призив "световните лидери и всички хора с добра воля да се откажат от всякакви илюзии за Путин и неговия престъпен режим". Той е отворен за присъединяване

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ИНТЕРВЮ

    "Россия - като чудовището на Франкещайн..."

    "Много скоро Путин, Руската федерация и руснаците ще претърпят военна и репутационна катастрофа, след която ще бъдат презирани и мразени от целия свят", казва Кънчо Кожухаров, автор на книгата „Империята на Пошлостта“

„Стремежът да се забраняват книги, да се въвежда цензура, да се затварят устата на несъгласните, да се проклинат тези, които са извън системата, да се нарушава неприкосновеността на личния живот и да се твърди , че е това е изключително спасение – всичко това е в природата на тоталитаризма.“

Кристофър Хитчънс, английски литературен критик и политически журналист, роден на 13 април преди 75 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Защо обичаме лошото време

 

Привидно семпъл, камерен, скромен, но така въздействащ! Заслугата е безспорно на Яна Лекарска

Книга за малките големи неща

Клер Киган е един от силните гласове на съвременната ирландска литература с вече няколко отличия зад гърба си

 

Себеанализа чрез стихотерапия или превращенията на д-р Фауст

 

Емил Басат за книгата „Стихоанализи” Наталия Недялкова