РУМЕН ЛЕОНИДОВ, „Факел”

Народът е дете. А тези го насилват всеки ден и час. Няма я интелигенцията, която да скочи. Мълчат, капутите, инак се хвалят, че ги превеждат в чужбина с по 200 бройки и обслужват лицемерната грижа за духовността от страна на бездуховния европейски политически елит. Ние сме роби, но като цяло не знаем, че сме такива. Защото ДНК-то ни срича: Наведена главица сабя не я сече.

Къде са любимите ви поети, писатели, композитори, журналисти, публицисти, режисьори, актьори, драматурзи. Къде са любимите ви издатели, къде са вашите преподаватели, учители, професори, академици, попитай те ги, лично ги попитайте, докога ще немеят, докога ще треперят. Или продължавайте да им купувате книгите, да им ръкопляскате, да им вярвате на частните стихове, пиеси, разкази, повести, романи, пиеси, изложби, постановки, филми...

Всички ние сме фалшиви герои на фалшивата ни демокрация. Будната частица от населението ни гледа как се фръцкаме по екраните, медиите, сцените, в магазините за забавна книжнина, писана и издавана за тъпаци, и чака да изречем нещо ясно и гласно.

Но днес лекетата са на мода, празнодумците или мълчаливците, хленчугите, арт онанистите, защото големите ни интелектуалци от миналото отдавна лежат под земята, гледат ни и скърбят от небето, жалят ни как свикваме с несвободата, как се примиряваме с погазването на паметта на достойните ни деди.

Националното ни семе е окончателно и целокупно мухлясало, ако позволим Гешев да оглави прокуратурата. Той е Техен човек. Той говори каквото му кажат. Няма дори подготовката, ума и цинизма на предишните. Този постен полицай не го бива и за квартален. Но той утре ще замита мазните следи на Цацаров, Борисов и онзи, дето не му помня името... 

Преди 30 години Европа ни изостави в ръцете на мутрите, сега се готви отново да го стори. Време е на нашите управници да им се подскаже, че този Гешев не е онзи Гешев. Затова не ни трябват масови протести и демонстрации пред кухите ни, разкапани министерства и институции, а пред посланиците на Германия, Франция, Холандия, Белгия, пред всички посолства на страните-членки на ЕК, които продължават да легитимират поредните безобразия в жалката ви държавица.

Това е. Рискувайте поне веднъж в живота си, трупове.

 

Коментари  

+2 #1 Огнян Стамболиев 29-11-2019 20:06
БРАВО НА РУМЕН ЛЕОНИДОВ ЗА СИЛНИЯ ТЕКСТ И НА РУМЕН ВАСИЛЕВ ЗА СИЛНИЯ И НУЖЕН САЙТ!
ПО БОТЕВСКИ
"ДА МЪЛЧИШ КАТО РИБА, ДА ТЪРПИШ КАТО РОБ!"
Цитиране

„През целия си живот бях преследван от мисълта, че очевидно мъжете не искат да бъдат свободни. Те винаги искат да бъдат роби на някого, например на кариера или жена.“

Марчело Мастрояни, италиански актьор, роден на 28 септември преди 97 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.