ТЕО УШЕВ пред бТV:

"Днес няма политически герои, всичко е на плейбек, това са едни буфосинхронисти, които само си отварят устата. И това е в световен мащаб, а в България е такава криза, че дори не ми се говори за това, защото тогава тъгата започва да става меланхолия и това не е добре. А пък аз съм позитивен човек и вярвам, че можем да се оправим. И призовавам сънародниците си: Дръжте се, не се предавайте! Сритайте им задниците, всичко ще бъде наред, ще победим! Ние сме по-уни, освен това сме и повече. Ще победим, сигурен съм, че всичко ще бъде наред в нашата държава. Най-малкото след 50-60 години, когато почине и последният човек, живял по времето на комунизма, ще бъдем една прекрасна държава.

Смятам, че художник, който е свързан и прекланя глава пред политиците, който сервилничи с тях, в този момент той спира да бъде художник.

Всеки един от нас егоистично стана популярен, но като цяло не успяхме да променим света и да го направим по-добро място за живеене, което е и голямата ми тъга."

Тео Ушев е в България заради филма си „Физика на тъгата” по едноименния роман на Георги Господинов. Той определя лентата като "капсула на времето", в която е вкарал всичко, което е вълнувало неговата генерация .

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 105 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.