ТЕОДОР УШЕВ, „Фейсбук”

"Току що попаднах на поредното дъвчене на дъвки - трябва ли държавата да помага на културата или не.

Та реших да цитирам един известен продуцент и собственик на филмова компания, който преди години на един семинар каза:

"За да имате самоиздържаща се културна индустрия, която не се нуждае от подкрепата на държавата, ви трябват поне 100 милиона човека, които говорят един и същи език. Само тогава бихте имали достатъчно публика, инвеститори и зрители, които да самофинансират производството на изкуство. Това е санитарният минимум."

Край на цитата. Направете сами сметка кои и колко са държавите, които могат да си позволят лукса да оставят културата само на пазарен принцип."

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Компютрите сами по себе си са добри, но не и когато поглъщат човека."

Ингви Малмстийн, шведски музикант и композитор, роден на 30 юни преди 59 години  

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.